همدردی با رباب

ساری- ایرنا- گردهمایی سراسری شیرخوارگان حسینی در جای جای ایران اسلامی امروز جمعه برگزار شد و مادرانِ نوزادها و کودکان، به یاد مظلومیت شهید شش ماهه دشت کربلا همنوا و همدرد با حضرت رباب (س)، نوای «یا علی اصغر(ع)» سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین جمعه ماه محرم، ماه اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب بزرگوار ایشان به نام باب‌الحوائج، حضرت علی‌اصغر (ع)، طفل شش ماهه حضرت امام حسین (ع)، نام گرفته که کم سن‌ و سال‌ترین شهید کربلاست و تا ابد نماد مظلومیت و اوج مصیبت در عاشوراست.

واقعه اسفناک کربلا، نماد ظلم اموی و مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است که معصومیت کودکان کربلا در این واقعه شایان توجه جهانیان است که در ایران اسلامی هم مادران و طفل‌های شیرخواره حسینی هر سال در این روز برای تبیین این مظلومیت نوای لالایی علی‌اصغر (ع) سر می‌دهند.

امسال هم صدای گریه‌های مادران در رثای علی‌اصغر، شیرخواره کربلا در آئین شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور طنین‌انداز شد و هم‌زمان با نخستین جمعه محرم، مصلا و تکایای مذهبی نقاط مختلف ایران اسلامی مملو از حضور کودکان و شیرخوارگان با سربندهای «یا علی‌اصغر» و «یا حسین (ع)» است.
«مادری که کنارم ایستاده و نازدانه خود را روی دست بالاگرفته با عجزوناله از حضرت رباب (س) می‌خواهد که به‌حق آبروی فرزندش او را شفا دهد، مگر می‌شود که حضرت رباب (س)، حضرت علی‌اصغر (ع) و آقا امام حسین (ع) این گریه‌ها را ببینند و کاری نکنند… محال است».
اینجا صحبت از دست‌های کوچکی است که قرار است گره‌های بزرگی را باز کنند، اینجا بچه‌ها شفاعت بزرگ‌ترها را می‌کنند و مادران، فرزندان خود را واسطه کرده‌اند تا حضرت رباب (س) نیم‌نگاهی به آنان بیندازد.

نوای جانسوز لالایی علی اصغر(ع) در دارالعباده همدان

نوای جانسوز، دلنشین و غمبار لالایی حضرت علی اصغر طفل ۶ ماهه دشت کربلا در نخستین جمعه از ماه محرم و در۲۵۰ حسینیه، تکایا و مساجد و بقاع متبرکه دیار دارلعباده همدان و دیگر شهرهای این استان طنین انداز شد.

حسینیه بزرگ امام خمینی (ره) همدان، امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ مصادف با سوم محرم مملو از حضور مادران داغدار و شیرخوارگان و طفلان معصومی بود که با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس های سبز و سیاه به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله می کردند.

مادران داغدار همچنین کودکان و طفلان شیرخوار خود را بر روی دستان پرمهر خود می گرفتند و به یاد علی اصغر، حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله می کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.

همدردی با رباب

زمزمه لالایی حضرت علی‌ اصغر (ع) در قشم طنین‌ انداز شد

همایش شیرخوارگان حسینی (سربازان مهدوی) در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور با حضور صدها مادر و طفل شیرخوار به یاد کوچک ترین سرباز ۶ ماهه کربلا، با سوگواری و مرثیه سرایی زمزمه لالایی حضرت علی اصغر (ع) در مصلی امام علی (ع) شهرستان مرزی قشم برگزار شد.

در این مراسم معنوی مادران قشمی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

در همایش شیرخوارگان حسینی (سربازان مهدوی) تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان، گرفتاران و بیماران نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

همدردی با رباب

تجلی عشق مردم کرمان به اباعبدالله در آیین شیرخوارگان حسینی

مردم استان کرمان با برپایی آیین شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر (ع) فرزند ۶ ماهه حضرت امام حسین (ع) که در کربلا به دست لشکر یزیدیان به شهادت رسید، ارادت خود را به محضر حضرت اباعبدالله (ع) اعلام کردند.

در کرمان پایتخت مقاومت اسلامی، مسجد صاحب الزمان در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی، صبح جمعه، کانون گردهمایی دلباختگان حضرت حسین (ع) بود که در فراق خردسال ترین شهید کربلا به سوگواری پرداختند.

هر چند همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه این استان برگزار می شود اما مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) و در جوار آن گلزار شهدای کرمان یکی از مکان هایی است که شرکت کنندگان زیادی برای این همایش دارد.

مادران کرمانی از ساعات ابتدایی امروز صبح به گلزار شهدا و مسجد صاحب الزمان (عج) آمده اند تا در این آیین پرشور و معنوی شرکت و آینده فرزندانشان را بیمه کنند.

بسیاری از بانوان نیز به نیت شفا گرفتن فرزند بیمارشان دست به دامان حضرت علی اصغر (ع) و امام زمان (عج) شده اند تا شاید دستی از مهر بر سر دلبندشان کشیده شود و درد از وجودشان رخت بر بندد.

همدردی با رباب

طنین نوای "لای‌لای علی جان" مادران گلستانی در رثای شهید ۶ ماهه کربلا

همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور مادران و کودکان سوگوار گلستانی در امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مصلی‌های نماز جمعه و مراکز مذهبی شهر و روستاهای استان برگزار شد.

در این مراسم معنوی مادران گلستانی در حالی که نوزادان خود را در آغوش داشتند همزمان با هشت هزار نقطه کشور و ۴۵ نقطه جهان در اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در سوگ شهادت طفل شش ماهه دشت کربلا با حضرت رباب (س) همنوا عزاداری و نوحه خوانی کردند.

در این مراسم مادران گلستانی لباس سبز، سفید و مشکی ویژه مراسم را با آیینی خاص و توجه و توسل، بر تن کودکان خود پوشانده و پیشانی بندهای سرخ که بر آنها نام مقدس "یا صاحب الزمان (ع) "، "یا علی اصغر"، "یا علی اکبر" و "یاحسین" نوشته شده را بر پیشانی فرزندانشان بستند.

همدردی با رباب

نجوای مادران مازندرانی در روزی به نام حضرت علی اصغر(ع)

مادران مازندرانی در حالی که کودکان زیر یک سال خود را با لباسی سبز و سربند "یا صاحب الزمان" آماده حضور در این همایش جهانی کرده اند، قصد کردند همانند هر سال دلبندانشان را نذر قیام مهدی موعود کنند.

مادران دیار علویان از ساعات ابتدایی امروز صبح به اماکن مذهبی آمده اند تا در این آیین پرشور و معنوی شرکت و آینده فرزندانشان را بیمه کنند.

بسیاری از بانوان نیز به نیت شفا گرفتن فرزند بیمارشان دست به دامان حضرت علی اصغر (ع) و امام زمان (عج) شده اند تا شاید دستی از مهر بر سر دلبندشان کشیده شود و درد از وجودشان رخت بر بندد.

همدردی با رباب

همنوایی شیرخوارگان ساوجی با شهید خردسال کربلا

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور مشتاقانه خیل عظیمی از مادران و شیرخوارگان ساوجی برای بیستمین سال متوالی در مصلای امام علی(ع) شهرستان ساوه برگزار شد.

در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام علی (ع) ساوه مداحان و مرثیه سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند و مردم به یاد حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی که توام با حزن و اندو بود زنان و مادران ساوه ی با در آغوش گرفتن کودکان شیرخوار خود به یاد علی اصغر (ع) کودک شش ماهه امام حسین (ع) اشک ریختند و با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا را گرامی داشتند.

همدردی با رباب

شیرخوارگان حسینی اردبیل با طفل عطشان کربلا همنوایی کردند

در همایش شیرخوارگان استان اردبیل مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل شش ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم ریختند.

مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم جانکاه کودک ۶ ماهه شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) از دیگر برنامه‌های اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل بود.

در این آیین‌ها همچنین سخنرانان پیرامون نهضت عاشورا و وقایع کربلا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

همدردی با رباب

همنوایی بانوان کهگیلویه و بویراحمدی با مادر سرباز۶ ماهه دشت کربلا

درپرشورترین آیین شیرخوارگان حسینی کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز در حسینیه «ثارلله» شهر یاسوج برگزار شد مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود در حالی که نوحه سرا نوای لالایی لری سر می داد اشک عزا و ماتم ریختند.

در یکی دیگر از آیین های شیرخوارگان حسینی کهگیلویه و بویراحمد که در حسینیه «ثارالله» شهر دوگنبدان برگزار شد با وجود گرمای شدید هوا مادران و فرزندانشان با حضور در این آیین ارادت خود به اباعبدالله حسین (ع) و یاران باوفایش در دشت کربلا را نشان دادند.

اینک زمزمه‌های یا باب الحوائج در سوگ حضرت علی اصغر(ع) و سایر شهدای دشت کربلا حال و هوای بسیار حزن انگیز به آیین های شیرخوارگان حسینی در جای جای این استان داده است.

مادران و کودکان در گناوه، زنجان، بندرعباس، ایلام، اصفهان، کرمانشاه و تک تک شهرهای ایران، امروز نوای «لالایی» سر دادند تا بار دیگر با مادر ۶ ماهه کربلا همدردی کرده باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha