۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85537033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: رییس جمهور منتخب از نیروهای مومن و توانمند استفاده کند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رییس جمهور منتخب مردم ایران از ظرفیت نیروهای مومن، توانمند، پاکدست، متعهد، صادق و جوانمرد در اداره امورات اجرایی کشور استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: انسان‌های بسیاری داریم که سال ها عمر خود را صرف خدمتگزاری کردند و باید مورد توجه قرار گیرند، چون کشور ما تاکنون از نیروهای بی تعهد، دورو و منافق بسیار آسیب دیده و باید مراقب این افراد باشیم.

وی اضافه کرد: پس از تنفیذ و سوگند حکم رییس جمهوری، مردم مظلوم سوریه، فلسطین، غزه نیز به رییس جمهور ما چشم امید دارند که باید مورد توجه رییس جمهور منتخب باشد، خیلی‌ها در همین کشورهای محور مقاومت در دولت سیزدهم به شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی گفتند که خوشحالیم شما با رهبری هماهنگ هستید، شهید رییسی در پاسخ گفت که آهنگ حرکت من در پیرو رهبری است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مردم ایران به خصوص استان قزوین با سربلندی از آزمون انتخابات خارج شدند، ادامه داد: مردم در ظرف های محدود حزبی و جناحی مثل اصلاح طلبی و اصولگرای نمی گنجند، مردم را باید در ظرفیت های دیگری پیدا کرد، وجه مشترک مردم ایران اعتقادات دینی و محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت رسول اکرم (ص)، علی (ع)، فاطمه زهرا (س) و ائمه معصومین است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مردم ایران در ظرف‌های کوچک حزبی تنگی نفس میگیرند و می‌خواهند در فضای آزادانه دینی زندگی کنند، چون وجه مشترک ما دلبستگی به قرآن است، اینکه فلان حزب، فلان روزنامه منتسب به حزب یا فلان مدیر حزبی این حرف را زد، مردم خریدار چنین صحبت‌هایی نیستند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: تعهد و علاقه به میهن اسلامی از دیگر نقاط وجه اشتراک مردم ایران محسوب می‌شود، برادران و خواهران اهل سنت ما اهل بیت (ع) را به عنوان گنج‌های گرانقدر دین اسلام می‌شناسند و وجوه مشترک ما همین پیوند و اتصال دینی است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه رییس جمهور منتخب برای موفقیت در کارها باید به سرمایه‌های عظیم مردمی توجه کند، ادامه داد: اگر رییس جمهور منتخب به ظرفیت‌های مومنانه مردم توجه کند، دست خداوند نیز با این کارگزاران همراه خواهد بود، بنابراین نباید به مستکبران بیرونی و منافقان داخلی چشم داشت که به طور قطع ما را گمراه خواهند کرد.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: رییس جمهور منتخب در رقابت انتخاباتی نامزد ریاست جمهوری بود، سرانجام فرآیند انتخابات به ۲ نامزد ختم شد و در نهایت به شکل قانونی یک نفر منتخب مردم شد، اینن انتخاب قانونی در نهایت با تنفیذ حکم رهبری جنبه شرعی پیدا خواهد کرد و همه نیز متعهد خواهیم بود که برای موفقیت رییس جمهور منتخب پای کار باشیم.

نماینده ولی فقیه در ساتان قزوین به تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت:یکی از کارهای پر فیض دوران عزاداری محرم، همین برگزاری نماز ظهر عاشورا است که دقیقا همان زمان امام حسین (ع) ایستادند تا نماز اقامه کنند، بنابراین نباید با طبل و شیپور برای نمازگزاران مزاحمت ایجاد کنیم، اگرچه این افراد نیز برای محبت حسین (ع) به برگزاری مراسم اقدام می‌کنند، اما باید با هماهنگی و همراهی و همت همگانی بتوانیم نماز باشکوهی را اقامه کنیم.

آیت الله عابدینی یادآور شد: عزاداری برای حسین (ع) در محافل خانگی اگرچه خوب است، اما باید تظاهر کنیم که محبان و عاشقان حسینی چه اندازه هستند و گرمای تابستان نیز نمی‌تواند مانع عزاداری ما برای امام حسین (ع) باشد.

امام جمعه قزوین به شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار تاکید کردند که مومن نباید برای انجام گناهی شادمانی کند، آبروی کسی را ببرید و بگویید خوب ضایع کردم که تمام این کارها غلط است، به هرحال بزرگی گناه خوشحال شدن پس از ارتکاب عملی غلط، از خود گناه بیشتر است؛ ایشان در روایت دیگری می فرماید که از ظلم کردن به مظلومان و انسان‌های تنها بپرهیزید که کسی را جز خدای متعال ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha