رئیس ستاد انتخابات پزشکیان در مازندران: به دنبال سهم‌خواهی نیستیم/در انتصابات دخالت نداریم

ساری- ایرنا- رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در مازندران با بیان این‌که به دنبال سهم‌خواهی در دولت چهاردهم نیستیم، گفت: نگاه رئیس‌جمهور منتخب به مسئولیت‌ها و مدیریت مبتنی بر شایسته‌سالاری است و بر همین اساس نیز در مازندران سهم‌خواهی‌های پساانتخاباتی برای رسیدن به مناصب دولتی دولت چهاردهم جایگاهی ندارد.

به گزارش ایرنا، مهدی یونسی رستمی روز شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران مرکز مازندران ضمن قدردانی از همراهی مردم استان در هر ۲ مرحله انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هدف مهمی که در این انتخابات دنبال می‌کردیم کمک به انتخاب درست و آگاهانه توسط مردم بود که با همراهی مردم چه در استان و چه در کشور این هدف محقق شد.

وی افزود: دولت چهاردهم همان‌طور که بارها رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد بر مبنای نگاه کارشناسانه و تخصص‌محور فعالیت می‌کند و با همین نگرش نیز شناسایی ظرفیت‌های مدیریتی توسط مشاوران دکتر پزشکیان در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب در مازندران با بیان این‌که سهم‌خواهی‌های پس از انتخابات جایگاهی در دولت چهاردهم ندارد تصریح کرد: شاید برای برخی افراد این ذهنیت مطرح شده باشد که رئیس ستاد انتخابات رئیس‌جمهور منتخب در استان گزینه جدی برای استانداری است. اما به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در مازندران اعلام کردم که هیچ پست و مسئولیتی را در دولت قبول نمی‌کنم. از فردای انتخابات نیز به محل کارم برگشتم و به روال پیش از دوران تبلیغات انتخابات مشغول خدمت به بیماران هستم.

یونسی رستمی خاطرنشان کرد: ما برای کمک به دولت چهاردهم همیشه پای کار هستیم و در صورتی که نظر مشورتی خواسته شود ارائه می‌کنیم. اما در تصمیم‌گیری‌ها دخالت نمی‌کنیم و طبق آن‌چه که نگاه رئیس دولت چهاردهم است تلاش می‌کنیم نقش مشورتی برای تعیین راهبردهای استانی داشته باشیم.

وی افزود: برای تعیین برنامه‌ها و اولویت‌های مازندران در دولت چهاردهم شورای راهبردی استان متشکل از برخی چهره‌های شاخص علمی، سیاسی و فرهنگی استان در حال تشکیل است و تا پایان هفته فهرست ۱۵ نفره اعضای این شورا نیز اعلام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در مازندران گفت: این شورا با هدف دسته‌بندی اولویت‌ها و راهکارهای مناسب برای مازندران، تعیین خط مشی مدیریتی استان و ارائه راهبردها به دولت تشکیل می‌شود و نقش مشاوره‌ای دارد.

یونسی رستمی خاطرنشان کرد: شورای راهبردی در انتصابات نیز نقشی ندارد و صرفا در صورتی که مشورتی از مرکز نیاز باشد اعلام نظر خواهد کرد. حتی در مورد انتخاب استاندار برای مازندران نیز همین نگاه وجود دارد. یعنی انتخاب با وزارت کشور است و در صورتی که نظر مشورتی خواسته شود نظر شورا اعلام می‌شود.

وی افزود: در این زمینه علاوه بر شایستگی که مورد تاکید رئیس دولت چهاردهم است و نظر وزارت کشور که نظر نهایی است، فقط یک اولویت به عنوان پیشنهاد مد نظرمان قرار دارد و آن هم بومی بودن استاندار است. معتقدیم مازندران نیروهای شایسته و نخبه مدیریتی زیادی دارد که می‌توانند در مسئولیت‌های مختلف اثرگذار باشند. در دولت چهاردهم با نگاهی که رئیس دولت دارد امیدوار به بهره‌گیری از توان مدیریتی این چهره‌ها هستیم.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در مازندران اظهار کرد: به پشتوانه سه دهه آشنایی نزدیکم با دکتر پزشکیان به سلامت نفس، صراحت، پاکدستی و دغدغه‌مندی او باور دارم و تاکید می‌کنم که رئیس‌جمهور منتخب به هیچ وجه اهل نگاه‌های جناحی نیست.

یونسی رستمی خاطرنشان کرد: تاکید ایشان بر بهره‌گیری از نیروهای توانمند و متخصص است. بارها هم عنوان کرد که از نیروهای توانمند طیف‌های سیاسی مختلف استفاده خواهد کرد. اما تندروها و افراطیون هر ۲ جناح سیاسی جایی در گفتمان مدیریتی دکتر پزشکیان ندارند.

وی از تلاش اصحاب رسانه استان برای پرشورتر برگزار شدن انتخابات و اطلاع‌رسانی گسترده و به موقع از برنامه‌های انتخاباتی قدردانی کرد و گفت: در شورای راهبردی استان حتما نماینده‌ای از اهالی رسانه مازندران حضور خواهد داشت تا علاوه بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، به تعیین راهبردهای استان کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha