حمایت از جوانان دارای ایده‌های فناورانه و نوآورانه با جدیت دنبال شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: ایده‌های فناورانه و نوآورانه جوانان در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار اهمیت بسزایی دارد؛ بنابراین حمایت از جوانان دارای ایده‎ و برخوردار از تخصص مورد تاکید بوده و باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله عباسی روز شنبه به مناسبت روز فناوری اطلاعات در نشست با فعالان این حوزه در استانداری گیلان اظهار کرد: حمایت از جوانان دارای ایده، انگیزه، برخوردار از روحیه و تخصص وظیفه دولت است و شهید جمهور آیت الله رئیسی به این مهم تاکید جدی داشتند.

وی با تاکید جدی بر لزوم توجه به موضوع حمایت و هدایت جوانان دارای ایده‌های فناورانه و نوآورانه و تسهیلگری این حوزه افزود: فناوری ارتباطات و اطلاعات نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه تجارت دارد از اینرو جوانان دارای فکر و ایده در این حوزه باید حمایت شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توجه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تکلیفی به فعالان در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: شرکت‌ها و تولیدات دانش و فعالان این عرصه در اولویت دریافت تسهیلات هستند و این موضوع باید مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش به نقش دولت الکترونیک در خدمات رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: افزایش سهولت، سرعت و کیفیت در ارائه خدمات به مردم از مزایای دولت الکترونیک است .

عباسی ضمن قدردانی از فعالان فناوری اطلاعات در گیلان از تلاش کارشناسان این حوزه در استانداری و فرمانداری‌ها در جریان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.

بخش خصوصی در گیلان ابزار توانمند حوزه فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در این نشست با تشریح نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: بخش خصوصی بازو و ابزار توانمند حوزه فناوری اطلاعات استان است.

سعید زاهدی بیان کرد: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تمام شعب اخذ رای در گیلان برخط فعالیت داشتند و بیش از ۹۹ درصد از استعلام ها به صورت آنلاین صورت گرفت.

وی در ادامه به فعالیت سامانه ملی خدمات دولت هوشمند اشاره کرد و افزود: هم اینک ۹۹ درصد دستگاه‌ها در این سامانه عضو هستند و موظفند خدمات را به صورت الکترونیکی و برخط ارائه دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی در هفته گذشته با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح این سازمان بیانگر اهمیت موضوع فناوری اطلاعات برای توسعه خدمات و پیشرفت کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال در گیلان با راه‌اندازی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق می‌شود اضافه کرد: این پارک در سطح ملی یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که هم اینک چهار استان کشور از آن برخورداراست.

بیست‌ و دوم تیرماه، زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی، پدر علم داده‌ ورزی (انفورماتیک)، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha