۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85537822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب آب شرب ۲۶ روستای شیروان خراسان شمالی را قطع کرد

بجنورد-ایرنا- فرماندار شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: بارندگی های شدید و به دنبال آن جاری شدن سیلاب عصر روز جمعه، باعث قطعی آب شرب ۲۶ روستای بخش قوشخانه و سرحد این شهرستان شد.

دولت اسماعیل زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲۰ نفر از نیروهای آب و فاضلاب این شهرستان در قالب پنج گروه برای ارائه خدمات بهتر ساکنان روستا به مناطق سیل زده شهرستان اعزام شدند.

وی افزود: چهار تانکر آبرسانی سیار هر کدام به ظرفیت ۱۰ هزار لیتری برای تامین آب شرب روستاییان سیل زده در منطقه حضور دارند و تدابیر لازم اندیشیده شده تا هیچ گونه کمبود و مشکلی به وجود نیاید.

فرماندار شهرستان شیروان اضافه کرد: تیم های سیار آبرسانی از صبح امروز به دره« زو- تفتازان، آق قلعه، کاکلی، قپز، جیرستان، قوشخانه، سرانی» و سایر روستاهای سیل زده اعزام شدند.

خارج شدن آب مجتمع سرانی از مدار

وی ادامه داد: مجتمع آبرسانی سرانی این شهرستان به عنوان بزرگترین مجتمع که آب شرب ۳۰ روستای شیروان و بجنورد را تامین می کند از مدار خارج شده و تیم های آب و فاضلاب جهت انجام عملیات رفع اتفاقات به منطقه اعزام شدند.

اسماعیل زاده تاکید کرد: مناطق آسیب دیده شناسایی شده و عملیات لایروبی و ترمیم در دست انجام است.

به گزارش ایرنا، میزان بارندگی شب گذشته در بخش قوشخانه شیروان ۶۹ میلیمتر بارندگی ثبت شد که میزان قابل توجهی است، میزان بارندگی سالانه در استان ۲۷۰ میلیمتر است که بر این اساس حدود یک سوم آن در یک روز به ثبت رسید.

وقوع سیل در راز و جرگلان و شیروان به بخش های راه و کشاورزی خسارت زد که بیشترین خسارت به بخش قوشخانه شهرستان شیروان وارد شد و راه روستاهای «کوسه، میلانلو علیا و سفلی، نامانلو و آلخاص» به علت رسوب گذاری سیل مسدود شد که راهداری نسبت به بازگشایی اقدام کرد.

همچنین ۳۰ باب واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده بود که با کمک نیروهای هلال احمر مشکلات این منازل برطرف شد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha