۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85538022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سیل ۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی خراسان‌شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیل و بارش تگرگ ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت زد.

محمدجواد تشکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران و جاری شدن سیل در این بازه زمانی به ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد.

وی افزود: بیشترین خسارت ها مربوط به شهرستان شیروان در بخش اراضی زراعی به ویژه دیم بوده و در شهرستان راز و جرگلان، مانه و بجنورد نیز محدود خسارت وارد شده است.

تشکری یادآور شد: علاوه بر خسارت به اراضی زراعی، باغی و دام به اداوات کشاورزی، زیر ساخت‌ها از جمله جاده بین مزارع و سایر نیز خسارت وارد شده است.

وی بیمه سپاری محصولات کشاورزی را تنها راهکار برای جبران خسارت‌ها دانست و از کشاورزان خواست تا در زمان مقرر محصولات کشاورزی خود در بخش های زراعی، باغی و دامی را زیرپوشش صندوق بیمه این محصولات قرار دهند تا در صورت زیان، حداقل بخشی از این خسارت ها جبران شود.

به گزارش ایرنا، در شبانه روز گذشته ۶۹ میلیمتر باران در ایستگاه قوشخانه شهرستان شیروان ثبت شد که بیشترین میزان بارش در استان را دارد.

فعالیت سامانه بارشی عصر دیروز در استان سبب بارش باران در بخش های مختلف استان شد، خوشبختانه بارندگی در بیشتر ایستگاه های استان ثبت شده است.

در ایستگاه محمدآباد شهرستان مانه نیز ۵۶.۷ میلیمتر باران و در ایستگاه کلاته ابریشم شهرستان مرزی راز و جرگلان ۵۱.۶ میلیمتر باران گزارش شد.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۸۴۳ هکتار وسعت دارد که ۱۶ درصد از این گستره قابل کشت است.

در مجموع سطح اراضی زراعی و باغی استان با احتساب زمین های آیش و دیم ۴۵۲ هزار و ۶۱۴ هکتار است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha