۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85537845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریزگرد مهمان ناخوانده بوشهری‌ها می‌شود

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85537845
ریزگرد مهمان ناخوانده بوشهری‌ها می‌شود

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش باد شدید شمال غربی بر روی استان خوزستان و کشور عراق، باعث ورود گرد و خاک فرامنطقه ای طی امروز و فردا در سطح استان خواهد شد.

" زهرا راستگو" روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در پنج روز آینده غبار محلی، وزش باد در بعضی ساعات و گاهی باد و گرد و خاک پدیده‌ی غالب در سطح استان است.

وی افزود: در این مدت به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی سواحل و فراساحل شمالی استان در برخی ساعات متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

راستگو یادآور شد: باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در پنج روز آینده غبار محلی، در بعضی ساعات وزش باد و گاهی باد و گرد و خاک پدیده‌ی غالب در سطح استان است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت در برخی ساعات به سبب وزش باد شمال غربی دریا تا حدودی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان در استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

راستگو گفت: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در قسمت های شمالی و مرکزی طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

بیشتر بخوانید

دمای هوا در سه شهر استان بوشهر ۵۰ درجه سانتیگراد شد

دمای هوا در استان بوشهر به آستانه ۵۰درجه سانتیگراد می‌رسد

دمای هوا در استان بوشهر افزایش پیدا می‌کند

وی افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۵۰ و دور از ساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۲۴، جزر اول ساعت ۰۷:۰۶، مد دوم ساعت ۱۲:۱۴ و جزر دوم ساعت ۱۸:۴۴ خواهد بود.

وی گفت: بیشینه دما در روز جاری با ۴۷ درجه سانتیگراد مربوط به شهرهای بهرگان ، برازجان ، اهرم و خورموج است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha