۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85537885
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳۶ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: ۲۳۶ میلیارد ریال تسهیلات در سه ماهه نخست امسال برای اجرای طرح های گردشگری استان پرداخت شده است.

علی مستوفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح‌ها شامل مجتمع مجتمع گردشگری کشاورزی، گردشگری عمومی، سفره خانه سنتی، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، هتل و اقامتگاه بوم‌گردی بوده است.

وی افزود: این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت و میزان تسهیلات سقف ندارد و بر اساس طرح اجرایی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: متقاضیان این طرح ها در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری کرده اند.

مستوفیان با اشاره به صدور ۱۷ موافقت نامه اصولی گردشگری در خراسان‌شمالی گفت: این طرح ها شامل سفره خانه سنتی، مجتمع گردشگری، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه بوم گردی و مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی است.

وی افزود: بهره برداری از این طرح‌های گردشگری جدای از جذب گردشگر و زمینه اشتغال غیر مستقیم، رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۱۵ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha