۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85537890
T T
۲۱ نفر

برچسب‌ها

ارتش ژاپن در چنبره بحران و رسوایی

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85537890
ارتش ژاپن در چنبره بحران و رسوایی

تهران- ایرنا- وزارت دفاع ژاپن در گزارش سالانه خود اعلام کرد: ارتش این کشور علاوه بر بحران جذب نیرو، به علت رسوایی و فسادهای مالی تاکنون ۲۱۸ نفر از مقام‌های رده‌های مختلف نظامی خود را توبیخ، خلع درجه و یا از کار برکنار کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری «آسیانیوز» (asianews)، این وزارتخانه روز گذشته (جمعه) در گزارش خود بار دیگر کشورهای چین، کره شمالی و روسیه را به عنوان تهدید عمده برای توکیو ارزیابی کرد.

در گزارش ۵۴۸ صفحه‌ای وزارت دفاع ژاپن آمده است: ژاپن خود را در سخت ترین و پیچیده ترین وضعیت امنیتی دوران پس از جنگ می بیند. این درحالی است که ارتش این کشور موسوم به «نیروهای دفاع‌ از خود ژاپن» (JSDF) هفتادمین سالگرد تشکیل خود که در مورخ اول جولای ۱۹۵۴ بود را جشن می گیرد.

تارنمای آسیانیوز نوشت: گزارش مورد اشاره وزارت دفاع ژاپن همچنین تحت شعاع موجی از رسوایی های نظامی در زمینه فساد، رسوایی مالی و اتهامات سوء استفاده از اسرار دولتی قرار دارد.

در این گزارش آمده است: وزارت دفاع ژاپن ۲۱۸ نفر از اعضای ارتش خود از جمله در رده های بالا را با ۱۱ حکم اخراج، ۲ تنزل درجه و ۸۳ مورد تعلیق، مجازات کرده است و مابقی نیز شامل احکامی همچون قطع حقوق، توبیخ و دادن اخطار شده اند. در این میان نام دریاسالار «ریو ساکائی» (Roy Sakai) ارشدترین افسر نیروی دریایی ژاپن نیز به چشم می خورد.

ارتش ژاپن در چنبره بحران و رسوایی
وزارت دفاع ژاپن از برکناری دریاسالار «ریو ساکائی» (Roy Sakai) خبر داد

این گزارش حاکی است، «مینورا کی‌هارا» (Minoru Kihara) وزیر دفاع ژاپن با اعلام این که دواطلبانه یک ماه حقوق خود را دریافت نخواهد کرد درباره این رسوایی ها گفت: این حوادث خیانتی است به اعتماد عمومی و نباید هرگز اتفاق می افتاد.

در همین حال «فومیو کشیدا» نخست وزیر ژاپن که برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن به سر می برد، در این زمینه عذرخواهی کرد و گفت که وی کی‌هارا را تغییر نمی دهد.

آسیانیوز افزود: این رسوایی ها علاوه بر آنکه بر شرایط نامناسب اخلاقی در محیط کار و آموزش های ناایمن در ارتش ژاپن منجر شده، در جذب نیرو نیز تاثیر منفی گذاشته است؛ به طوری که تنها ۹ هزار و ۹۵۹ نفر در سال ۲۰۲۳ جذب ارتش ژاپن شدند که این میزان نسبت به حد مورد نظر که جذب ۱۹ هزار و ۵۹۸ نیروی جدید است، ۵۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

در بخشی دیگری از گزارش وزارت دفاع ژاپن، چین به عنوان چالش بزرگ امنیتی برای توکیو توصیف شده و آمده است: پکن با همکاری «بدون محدودیت» خود با روسیه و رشد نظامی غیرشفاف، بی‌سابقه و بزرگترین چالش استراتژیکی است که ژاپن باید با قدرت ملی فراگیر خود و با همکاری متحدانی همچون ایالات متحده و کشورهای هم‌فکر، به آن پاسخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha