نماینده مجلس: حل مشکلات کشور در سایه تعامل قوا محقق خواهد شد

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات کشور و مردم در سایه همدلی، تعامل و همفکری قوای سه گانه محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا توکل، شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و دیدار با رییس و خبرنگاران این مرکز، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: مردم به رغم تمام سنگ اندازی ها و دسیسه های دشمنان، با حضور معنادار خود در انتخابات با دیگر به وظیفه و رسالت خود عمل کردند و حال نوبت مسئولان است که پاسخ درخور و شایسته‌ای به این حضور و حماسه آفرینی بدهند.

وی ادامه داد: این حضور نشان داد که مردم همچنان به انقلاب، نظام و شهدا علاقه مند هستند و باور قلبی دارند.

او اظهار کرد: امیدواریم با شروع فعالیت دولت چهاردهم، شاهد آغاز فصل جدیدی در روابط بین قوای سه گانه در جهت توسعه و پیشرفت کشور در تمام عرصه ها و همچنین گره گشایی و مشکلات مردم در حوزه های مختلف باشیم.

این نماینده مجلس گفت: ما به عنوان خادمان ملت در خانه ملت در کنار عمل به وظیفه نظارتی خود در بحث اجرای صحیح و دقیق قوانین، از تمام توان و ظرفیت خود برای حل مشکلات مردم و پیشبرد اهداف کشور و نظام استفاده خواهیم کرد.

توکل، ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت رسانه ها در بیان و انعکاس دستاوردها و فعالیت های انجام شده در کنار بیان مسائل، مشکلات و کمبودها افزود: هم امام راحل (ره) و هم رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم اطلاع رسانی اقدامات و کارهای انجام شده در کشور و آگاهی رسانی به مردم تاکید داشته و دارند و امیدواریم رسانه ها با جدیت و اهتمام بیشتری در این جهت گام بردارند.

پیگیری جدی مسائل و مشکلات شهرستان های سروستان، خرامه و کوار
نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مشکلات مانند کمبود آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار در هر سه شهرستان مشترک است که از جمله بنا بود آب سد درودزن به شهرستان خرامه منتقل شود که تاکنون ۳۵ کیلومتر از کار نیز انجام شده اما تکمیل آن نیازمند پیگیری و اهتمام جدی تمام متولیان امر است.

توکل افزود: در همین ارتباط تاکنون هم با وزیر نیرو و هم با قائم مقام وی دیدارهایی داشته‌ایم و استاندار فارس و مدیران آب استان نیز به این مهم توجه ویژه داشته اند و همراهی لازم را نیز انجام داده اند که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم به عنوان یکی از سه اولویت درخواستی استاندار فارس باشیم.

او ادامه داد: در بحث اجرای سد شهید سلیمانی کوار که ۳۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد نیز مکاتباتی با وزیر نیرو و قائم مقام وی داشته ایم و پیگیری هایی نیز انجام داده‌ایم و در همین ارتباط در هفته پیش رو جلسه ای خواهیم داشت.

وی، در خصوص انتقال پساب شیراز به دشت پهناور و زرخیز سروستان گفت: مقدمات انجام این کار نیز فراهم شده و می‌کوشیم که با انتقال این پساب به دشت سروستان، زمینه بهره مندی بخش صنعت و کشاورزی را فراهم کنیم.

نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار افزود: در زمینه اجرای راه‌های مواصلاتی و همچنین خطوط راه آهن، پیگیری هایی در سطح وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

توکل افزود: راه آهن شیراز – گلگهر که سال ها بر زمین مانده بود هم اینک در ۲ فاز از امامزاده اسماعیل (ع) تا سروستان با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و از امامزاده اسماعیل تا شیراز نیز حدود ۹۰ درصد کار شده که مقرر شده با توجه به اعتباری که مصوب می‌شود، هر ۲ فاز پروژه همزمان اجرا و تکمیل شود.

وی ادامه داد: در خصوص مسیر ترانزیت شیراز - سروستان – فسا - داراب و بندرعباس نیز بحث تبدیل این مسیر بزرگراهی به آزادراه و تامین روشنایی آن را با جدیت دنبال می کنیم.
او اظهار کرد: یکی از محورهای پرحادثه نیز محور خرامه به شیراز و بالعکس است که در همین ارتباط با توجه به نگاه ویژه نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس، می کوشیم تا این محور نیز به سرعت ساماندهی و تکمیل شود.

نایب رییس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اجرای ۲ محور خرامه – مرودشت و سلطان شهر کربال – ارسنجان نیز با همکاری نمایندگان این شهرستان ها در دست پیگیری قرار دارد.

توکل گفت: همچنین اجرای محور آباده طشک (شهرستان بختگان) به خرامه را نیز با همراهی نماینده شهرستان های نی‌ریز، استهبان و بختگان در دست پیگیری داریم که امیدواریم با اجرای آن به خروج هر ۲ منطقه از بن بست کمک کند.

وی ادامه داد: محور ارتباطی شیراز – کوار و محور ارتباطی کوار - فیروزآباد نیز هم اینک در دست احداث است و تکمیل آن با جدیت دنبال خواهد شد.

او اظهار کرد: برای تکمیل محور کوهنجان به کوار نیز با پیمانکار پروژه صحبت کرده‌ایم و او قول مساعد داده که این پروژه را در سه فاز تکمیل کند که با تکمیل آن، آرزوی ۴۰ ساله مردم سروستان و به ویژه مردم بخش کوهنجان محقق خواهد شد.


محرومیت سه شهرستان در زمینه بهداشت و درمان
نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اقداماتی که تاکنون انجام شده، اما هر سه شهرستان در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین کادر درمانی در محرومیت به سر می برند که امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز گام های اساسی برداریم.

توکل افزود: در همین زمینه ، اجرا و تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ریحانه النبی کوار که در مرحله فنداسیون است را با جدیت در دستور کار قرار داده ایم و در همین ارتباط مذاکراتی را نیز با خیرین داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم هم از منابع دولتی و هم همراهی و کمک خیرین برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.

وی گفت: همچنین به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تخت خوابی شماره ۲ سروستان در زمین پیش بینی شده در کمربندی سروستان خواهیم بود.

او اظهار کرد: در زمینه زیرساخت های آموزشی شامل ساخت مدارس نیز اقداماتی را با قدرت در دست پیگیری داریم و در خصوص حقابه کشاورزان منطقه کربال شهرستان خرامه نیز در جلسه مشترکی که با حضور جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان و عبداللهی نماینده مروشت، ارسنجان و پاسارگاد داشتیم مقرر شد که با نظارت و کنترل، حقابه کشاورزان هر سه شهرستان به بهترین نحو مدیریت و هدایت شود.

وی ادامه داد: تکمیل و راه‌اندازی کارخانه فولاد خرامه و سیمان خرامه نیز از دیگر اقداماتی است که با جدیت در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم با شروع به کار آنها شاهد ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شهرستان باشیم.

او افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان از اهداف اصلی و خط قرمز ما است و از تمام ظرفیت‌ها و کمک وزارتخانه های مختلف برای این منظور استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در ناحیه صنعتی کوار که مراحل اولیه واگذاری زمین آن انجام شده، تاکنون هیچ زیرساخت و امکاناتی ایجاد نشده، که امیدواریم بتوانیم با کمک و همراهی متولیان امر آنرا تکمیل کنیم.

توکل افزود: در شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان نیز که برای سرریز صنایع شیراز پیش بینی شده نیز، بحث تامین زیرساخت های آب، برق و گاز از سوی دستگاه های متولی در دست پیگیری است و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که در این شهرک صنعتی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha