نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس: بنای ما حمایت از گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه هاست

شیراز- ایرنا- نائب رییس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه نتیجه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی چهارشنبه ۳۱ مردادماه مشخص خواهد شد گفت: بنای نمایندگان مجلس همراهی با دولت و حمایت از گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه هاست.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا توکل، با اشاره به روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت از سوی نمایندگان مجلس افزود: به دنبال معرفی اعضای کابینه به مجلس، هر یک از وزرای پیشنهادی با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان پرداختند.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی کشور، شخصی اخلاق مدار، دارای سعه صدر و با سوابق ارزنده است که می تواند در اعمال حاکمیت و اجرای سیاست‌های عمومی بومی دولت نقش مهمی را ایفا کند.

توکل افزود: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیز یک انتخاب هوشمندانه از سوی رئیس دولت است که نه تنها کارنامه درخشانی در این حوزه دارد بلکه در حوزه دیپلماسی ورزش نیز عملکردی مطلوب و موفقی داشته است.

او اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت صمت نیز یک چهره دوراندیش، کارآمد و توانمند است که برای این وزارتخانه برنامه‌ای کامل و جامع تدوین کرده است.

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی نیز فرزند شهید و بانویی از بدنه راه و شهرسازی است که هم شهامت و جسارت و هم با مسائل حوزه شهرسازی و معماری آشنایی دارد و بر همین اساس باید از او حمایت شود.

نائب رییس مجمع نمایندگان فارس افزود: گزینه پیشنهادی وزارت نفت نیز با داشتن یک برنامه کامل در مدیریت ناترازی ها در حوزه انرژی و افزایش صادرات، می‌تواند عملکرد مطلوبی در این وزارتخانه داشته باشد و کارنامه او نویدبخش روزهای مطلوب برای صنعت نفت خواهد بود.

توکل ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای تقویت معیشت کارگران، اصلاح نظام دستمزد، حمایت از ساخت مسکن ارزان کارگری از محل تسهیلات ارزان قیمت، تضمین امنیت شغلی کارگران و حل اختلافات کارگری و کارفرمایی و همچنین کاهش حوادث و آسیب‌های شغلی، برنامه‌های خوبی دارد و لذا مورد حمایت نمایندگان خواهد بود.

او اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت نیرو نیز شخصی بسیار فنی و باتجربه و دارای سابقه حضور هم در این وزارتخانه و هم وزارت صمت است و برنامه ارائه شده از سوی وی بسیار مفید و کارآمد است.

وی گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت افرادی را انتخاب خواهند کرد که مطیع کامل ولایت و وفادار نظام باشند و برای رفع مشکلات و چالش‌های کشور با تمام توان تلاش کنند و جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان فارس نیازمند نگاه ویژه وزرا و دولتمردان در دولت چهاردهم است.

نهمین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی چهارشنبه ۳۱ مردادماه نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ادامه دارد و بنا است اعضای کابینه دولت چهاردهم در این روز با رای نمایندگان مشخص ‌شوند.

قرار است عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو و احمددنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برنامه‌ها و اهداف خود را تشریح کنند و نمایندگان موافق و مخالف آنها نیز در جایگاه سخنگاه مجلس حاضر شوند و نظرات خود را درباره آنها بیان کنند.

همچنین دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور امروز برای سومین بار از زمان آغاز بررسی صلاحیت ها در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد تا از کابینه دولت چهاردهم در صحن مجلس دفاع کند.

پس از پایان بررسی صلاحیت این دو وزیر پیشنهادی، رای گیری درباره ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت در صحن مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هشت جلسه گذشته، بررسی صلاحیت و برنامه‌های ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی کرده است و نمایندگان موافق و مخالف درباره این وزرای پیشنهادی در سخنرانی کرده و کمیسیون های تخصصی مجلس نیز نظرات ودیدگاه های خود را درباره آنها بیان کردند.

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، سید ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور، سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت در این چهار روز دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در صحن علنی مجلس اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha