ایجاد اشتغال پایدار در مازندران چه روندی طی می‌کند؟

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از رشد ۱۲۸.۲ درصدی تعهد اشتغال این استان در سامانه رصد خبرداد.

حسن خیریانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان تعهد اشتغال مازندران در سال گذشته را ۴۸ هزار و ۹۹۰ شغل اعلام کرد و افزود: با تلاش دستگاه های اجرایی استان، در مجموع ۶۲ هزار و ۷۹۸ شغل جدید برابر با ۱۲۸.۲ درصد تعهدات در نظر گرفته شده در سامانه رصد به ثبت رسید که در نوع کم نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با سایر شهرستان ها، آمل از چهار هزار و ۸۶۳ تعهد اشتغال در سال گذشته، با ثبت هفت هزار و ۶۷ شغل جدید که از این تعداد ۹۷۴ نفر با مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا کمتری بودند، با ۱۴۵.۴ درصد رشد بیشترین میزان اشتغال ثبت شده در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: پس از آن بابل از پنج هزار و ۶۵۳ تعهد اشتغال، با ثبت هفت هزار و ۶۴۵ شغل جدید که از این تعداد نیز ۹۹۰ نفر با مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری بودند، با ۱۳۵.۲، گلوگاه از یکهزار و ۱۰ تعهد اشتغال با ثبت یکهزار و ۳۵۶ شغل جدید که از این تعداد نیز ۱۶۱ نفر با کدرک تحصیلی فوق دیپلم و تا دکتری برابر با ۱۳۴.۲ و نوشهر نیز از یکهزار و ۹۵۴ تعهد اشتغال، با ثبت ۲ هزار و ۶۰۹ شغل جدید که از این تعداد نیز ۲۲۹ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری بودند، برابر با ۱۳۳.۵ درصد رشد، بیشترین میزان اشتغال شده در سال گذشته در مازندران را به خود اختصاص داده اند.

ایجاد اشتغال پایدار در مازندران چه روندی طی می‌کند؟

معاون استاندار مازندران ادامه داد: کمترین میزان اشتغال ثبت شده در سال گذشته نیز هر چند به لحاظ درصدی رشد داشت اما به لحاظ تعاد اشتغال ثبت شده در سطح استان مربوط به سواد کوه است که از مجموع ۹۹۲ تعهد اشتغال، با ثبت یکهزار و ۹۰ شغل جدید که از این تعداد ۱۲۴ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری بودند برابر با ۱۰۹.۰ درصد، فرویدونکنار از مجموع یکهزار ۱۵۰ تعهد اشتغال با ثبت یکهزار و ۳۰۲ شغل جدید که از این تعداد نیز ۲۲۶ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری بودند برابر با ۱۱۳.۳ و تنکابن نیز از ۲ هزار و ۹۴۲ تعهد اشتغال، با ثبت سه هزار و ۴۱۷ شغل جدید که از این تعداد نیز ۲۵۲ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری بودند برابر با ۱۱۶.۲ درصد رشد، کمترین میزان اشتغال ثبت شده در سطح استان را به خود اختصاص داده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران تصریح کرد: در سال گذشته از محل تبصره ۱۸، به یکهزار و ۳۱۳ طرح تولیدی و صنعتی این استان در مجموع ۲۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، ‌صنعت همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha