۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85537996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتقادات دینی، عامل محافظت از نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی

اصفهان- ایرنا- پژوهشگر حوزه دین گفت: اعتقادات دینی، زیربنای تربیت نوجوانان و عامل محافظت از آنها در برابر انواع آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با آموزه‌ها و اعتقادات دینی، آنها را از انحرافات اخلاقی و تهاجم فرهنگی دور می‌کند.

وی اظهار داشت: اعتقادات مذهبی بطور مستقیم رفتارهای فردی را کنترل می کند و بطور غیرمستقیم از طریق افزایش عزت نفس، موجب کاهش رفتارهای نابهنجار در نوجوانان می‌شود.

این پژوهشگر دینی افزود: نوجوانان و بویژه دانش آموزان دوره متوسطه که در رده سنی حساسی قرار دارند با انواع آسیب های روانی روبه رو هستند که توجه به معنویات می تواند نقش مثبتی در سلامت روانی آنها ایفا کند.

حجت‌الاسلام بابایی یادآور شد: فعالیت‌های دسته‌جمعی دینی و حضور در مراسم مذهبی و آیین های عزاداری مانند نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می‌تواند باعث تخلیه هیجان در نوجوانان شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مهمترین هدف دین، پرورش انسان‌های سالم است، توجه به این امر به رشد نوجوانانی به دور از تنش و افسردگی منجر خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه نوجوانان که آینده ساز جامعه هستند بیش از پیش در معرض تهدیدهای اجتماعی قرار دارند، توجه به بهداشت روان آنها در سایه اعتقادات دینی ، موجب می شود که با تکیه بر نیروی ایمان بر این قبیل آسیب‌ها غلبه کنند.

این پژوهشگر افزود: برای جذب فرزندان بویژه نوجوانان به شعائر مذهبی باید اهمیت این مراسم‌ و اعتقادات در فضای خانواده برای فرزندان و تأثیر آنها بر روی رفتارهای اعضای خانواده تبیین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha