۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85224426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان می‌توانند مانع تربیت‌پذیری فرهنگ غربی بین نوجوانان شوند

اصفهان- ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: غرب بر روی ترویج فرهنگ خود بین نوجوانان و جوانان ایران اسلامی سرمایه‌گذاری کرده است و در این بین معلمان می‌توانند نقش بسیار موثری در ممانعت از این تربیت‌پذیری غلط داشته باشند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با شماری از مدیران مدارس شاهد اصفهان افزود: یک معلم خوب می‌تواند شخصیتی چون امام راحل را برای دنیا تربیت کند، امام راحل همیشه از استاد خود ، مرحوم شاه آبادی با الفاظی چون "روحی لک فداک" یاد می‌کرد.
وی اظهار داشت: بنابراین نقش معلم در هویت بخشی و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، براین اساس سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.
امام جمعه اصفهان افزود: براین اساس در دنیا فرصت‌های نصیب انسان می‌شود که می‌تواند سعادت ابدی را تضمین کند، معلم بودن و تلاش در نظام تعلیم و تربیت از این جمله فرصت‌های بی بدیل است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس رسالت خطیرتری دارند که نباید نسبت به آن غفلت ورزید، گفت: خانواده شهدا، دِینی ثقیل بر گردن همه آحاد جامعه دارند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر فوق العاده رفتار معلم، نوع گفتار و موضع معلم در روح و روان دانش آموزان باید در این زمینه مراقبت بسیاری صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این دیدار به بیان گزارش اقدامات، سیاست‌ها و امور انجام شده برای تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در بهار تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار معلم رسمی در پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه در سطح استان به این امر می‌پردازند.
محمدرضا ابراهیمی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی نظام، تحصیل همه افراد در سطح کشور است و براین اساس ما چند مدرسه یک نفره داریم، همچنین ۷۶ مدرسه شاهد در سطح استان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: هدف اولیه تشکیل مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اهل بیت است، براین اساس جشنواره ای با نام "پرواز تا بی نهایت" بمنظور هدف یاد شده در سطح کشور وبه میزبانی اصفهان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha