امام جمعه دزفول: توجه رییس جمهور منتخب به خوزستان باعث شکوفایی ظرفیت‌های استان می‌شود

دزفول- ایرنا- امام جمعه دزفول با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان گفت: توجه رییس جمهور منتخب باعث شکوفایی ظرفیت‌های این استان و رفع مشکلات آن نظیر بیکاری می‌شود. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مسعود بهرامپور روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر افزود: استان خوزستان به رغم داشتن فرصت‌های بسیار زیاد اقتصادی نظیر انرژی، کشاورزی و گردشگری ولی به دلیل ملی بودن، اغلب از این ظرفیت‌ها بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها با فرصت‌های کمتر از خوزستان بهره‌مندی و رشد اقتصادی بیشتری نسبت داشته‌اند، ادامه داد: رییس جمهور شهید آیت الله رییسی نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشت و رفع موضوعات بحرانی نظیر آب، ریزگرد، فاضلاب و مشکلات انرژی را مورد توجه قرار داد.

امام جمعه دزفول گفت: استان خوزستان با وجود اقدامات انجام شده در دولت‌های قبل همچنان نیازمند توجه است که انتظار می‌رود آقای پزشکیان رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای برای رفع این مشکلات داشته باشد.

وی خوزستان را شاهراه اقتصادی کشور از گذشته تاکنون دانست و افزود: امروز هم اگر ایران بخواهد در قالب تفاهمنامه‌های بین‌المللی نظیر شانگهای و بریکس ایفای نقش کند باید از ظرفیت‌های جاده‌ای و ریلی خوزستان استفاده کند اما متاسفانه توجه زیادی به این راه‌های ارتباطی و ترانزیتی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامپور با بیان اینکه خوزستان چند فرودگاه بین‌المللی دارد که هیچ کدام برای ترانزیت کالا مناسب نیستند، اظهار کرد: در حال حاضر فقط از ظرفیت‌ یک سوم مساحت شهرستان دزفول استفاده شده که استفاده از ظرفیت‌ دوسوم دیگر مساحت شهرستان نیازمند فرودگاه بین المللی، منطقه آزاد صنعتی و جاده‌های ترانزیتی است.

وی بیکاری را از چالش‌های اساسی استان خوزستان دانست و افزود: جذب سرمایه گذاری و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تا حد زیادی مشکل بیکاری را برطرف می‌کند.

قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری

امام جمعه دزفول با قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم با وجود اینکه انتخابات شوراها نیز همزمان نبود قابل ستایش است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: مسوولان، نامزدها و ستادهای انتخابات برای عملی شدن منویات رهبری تلاش زیادی کردند که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه وجود نامزدهایی از طیف‌های مختلف باعث حضور خوب مردم پای صندوق‌های اخذ رای شد، گفت: رییس جمهور منتخب، انسان فاضل و ارزشمندی است که سال‌ها در کسوت نمایندگی مجلس و وزارت، خدمات خوبی به جامعه ارایه کرده است.

وی افزود: امید است رییس جمهور منتخب و هیات دولت آینده با برنامه‌های خود منافع ملت را تامین و در راستای آرمان‌های نظام حرکت کنند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: رییس جمهور منتخب آرمان‌های اسلامی را مورد توجه قرار داده و اعلام کرده است که منطبق با آرمان‌های امیرالمومنین و سیدالشهدا کشور را مدیریت خواهد کرد لذا امید است ذیل منویات رهبر معظم انقلاب و دعاهای حضرت ولیعصر(عج) در این راه خطیر موفق باشد.

وی با بیان اینکه همه ملت ایران در یک میثاق ملی از رییس جمهور منتخب حمایت می‌کنند، افزود: امید است دولت جدید در این چهار سال خدمات فراوانی به ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت ارائه دهد.

حجت الاسلام بهرام پور همچنین درخصوص برگزاری آیین‌های عزاداری در دزفول گفت: انتظار می‌رود آتش نشانی، هلال احمر و سایر دستگاه‌های مربوطه تدابیر لازم را برای جلوگیری از گرمازدگی عزاداران در نظر گیرند.

به گزارش ایرنا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۱۵ تیرماه برگزار و مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهور ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha