قزوین میزبان دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل است

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: این دانشگاه میزبان یکهزار و ۱۱۱ دانشجوی خارجی از دانشگاه‌های سراسر کشور در دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی قاسم‌زاده روز شنبه در نشست خبری دومین المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان بین‌الملل که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد از ۲۸ تیر تا پنجم مرداد سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشجویان بیش از ۵۰ ملیت از ۴۸ دانشگاه سراسر کشور در ۱۰ رشته ورزشی در این المپیاد به رقابت می‌پردازند.

قاسم‌زاده یادآور شد: این رشته‌های ورزشی شامل فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دو و میدانی، شنا، دارت و آمادگی جسمانی است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰ کمیته برای برگزاری این مسابقات، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های استان، مسوولان و همچنین رسانه ها میزبان خوبی برای دانشجویان این مسابقات ورزشی باشیم.

قاسم‌زاده گفت: این دانشگاه وظیفه تربیتی خود در عرصه بین المللی را حمایت از اجرای برنامه های سراسری می‌داند بنابراین میزبان دومین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین الملل خواهد بود تا این مسابقات که اتحاد و گفت و گوی فرهنگی بین ملت هاست را به نحو احسن برگزار کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ ملل در سال ۱۴۰۱ در این دانشگاه، افزود: برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی - ورزشی به‌طور معمول هر چند وقت یک بار اتفاق می افتد و اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) توانسته است میزبان چنین رویدادی باشد، جای افتخار است و نشان از اعتماد مسوولان مربوطه به این دانشگاه دارد.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: دانشجویان ملل مختلف با ورود خود به این دانشگاه با سنت و فرهنگ این مرز و بوم آشنا می شوند و می توانند سفیران خوبی برای جذب دانشجو و معرفی بهتر دانشگاه به دانشجویان بین الملل دیگر باشند.

قاسم‌زاده گفت: دست اندرکاران این المپیاد در معاونت دانشجویی و مدیریت ورزشی دانشگاه زحمت بسیاری را متقبل شدند، مقدمات استقرار تیم ها را در دانشگاه میسر کردند و امیدواریم افتتاحیه خوبی در یکم مرداد سال جاری برگزار کنیم.

به گفته این مسوول، در حاشیه این المپیاد، جشنواره غذا و لباس نیز برپا می شود.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه برای برگزاری این دوره از مسابقات ورزشی در نظر گرفته شده است که با رایزنی مسوولان دانشگاه، بخشی از آن توسط مسوولان شهری تامین می شود.

قزوین میزبان دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل است

مدیر تربیت بدنی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در این نشست گفت: این دانشگاه دارای ۲ وجهه ملی و بین المللی است و به نام معمار کبیر انقلاب نامگذاری شد.

محمود حیدری افزود: سال ها آرزو داشتیم این دانشگاه به جایگاه واقعی و شایسته خود برسد که امروز با میزبانی این المپیاد به این موفقیت دست یافت.

وی گفت: دانشگاه های بزرگ کشور همیشه طالب برپایی این رویدادهای بزرگ هستند اما پیگیری ریاست دانشگاه باعث شد تا این شایستگی و فرصت برای استان قزوین و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بدست آید.

حیدری با تاکید بر اینکه این المپیاد به یادماندنی ترین رویداد پس از انقلاب در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین خواهد بود، ادامه داد: چمن مصنوعی در مجتمع خوابگاه ایجاد شده است و چند زمین برای فوتبال و تنیس نیز در هفته دولت در سایت اصلی دانشگاه افتتاح می شود.

وی با اشاره به استفاده از سالن های ورزشی سطح استان برای برگزاری المپیاد مذکور، خاطرنشان کرد: سرداور این مسابقات از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می شود و شمار داوران بومی نیز بستگی به تعداد شرکت کنندگان این رشته های ورزشی دارد.

بیش از یکهزار دانشجو از ۲۵ ملیت در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha