۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85538627
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مقام کنگره: سرویس مخفی آمریکا درباره تلاش برای ترور ترامپ پاسخگو باشد

تهران-ایرنا- بازرس ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفت، بعد از تلاش برای ترور دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در کارزار انتخاباتی عصر یکشنبه، از سرویس مخفی آمریکا درخواست خواهد کرد که به سوالاتی درباره این سوءقصد پاسخ دهند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: جیمز کومر عضو جمهوریخواه از ایالت کنتاکی و رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: سوالات بسیاری وجود دارد و مردم خواستار پاسخگویی هستند.

وی افزود با سرویس مخفی برای ارائه گزارش تماس داشته و از کیمبرلی چیتل (Kimberly Cheatle) رئیس سرویس مخفی خواسته در جلسه استماع مجلس حضور یابد.

در همین ارتباط، متحدان ترامپ این سوال را مطرح می کنند که چرا مخالفان او با نوشتن قانونی که حفاظت سرویس مخفی او را حذف می کند، به دنبال به خطر انداختن جان این نامزد انتخابات هستند.

بعد از تلاش برای ترور ترامپ، آنتونی گوگلیلمی (Anthony Guglielmi) سخنگوی ارشد سرویس مخفی آمریکا گفت، ماموران این سرویس عملیات فرد تیرانداز را که اکنون مُرده است، خنثی کردند.

وی افزود: سرویس مخفی به سرعت با اقدامات محافظتی خود به سوءقصد برای ترور رئیس جمهوری سابق آمریکا پاسخ داد و وی اکنون در امنیت است.

لخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، که دپارتمان متبوعش بر سرویس مخفی نظارت دارد، گفت که وی و چیتل (رئیس سرویس مخفی) شخصاً رئیس جمهور را از تیراندازی مطلع کرده اند.

ترامپ در اواخر سال ۲۰۱۵ و در اولین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود،از حمایت سرویس مخفی برخوردار شد.

وی از آن زمان، از جمله دوران حضورش در کاخ سفید و سپس به عنوان رئیس جمهور سابق و اکنون به عنوان نامزد احتمالی جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری، از حمایت سرویس مخفی برخوردار بوده است.

سازمانی متشکل از مقامات ارشد سابق دولت ترامپ اعلام کرد که درخواستی را ارائه کرده است تا مشخص شود آیا وزارت امنیت داخلی درخواست ها برای گسترش حفاظت سرویس مخفی از ترامپ را رد کرده است یا خیر.

الکس فایفر، سخنگوی سازمان «آمریکا را دوباره بزرگ کن» در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دموکرات‌های ارشد قانونی را ارائه کردند که هدف آن محروم کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حمایت سرویس مخفی بوده است. آنها این کار را درحالی انجام دادند که بایدن، ترامپ را «دیکتاتور» خواند و نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان گفت که ترامپ «باید» از ادامه کارزارهای انتخاباتی متوقف شود.

آوریل (فروردین) گذشته، دموکرات‌های ارشد آمریکایی، قانون جدیدی را فاش کردند که طبق آن، اگر ترامپ در پرونده های قضایی خود به ارتکاب جرم محکوم و به زندان فرستاده شود، مأموران سرویس مخفی خود را از دست خواهد داد.

به گزارش ایرنا، تیراندازی عصر شنبه به وقت محلی به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا رخ داد.

ماموران سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ را پس از اینکه در یک تجمع انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا روی زمین افتاد، به سرعت از روی صحنه خارج کردند.

منابع خبری اعلام کردند دونالد ترامپ پس از اصابت گلوله به گوش خود، بیمارستان محلی را ترک کرده و کارزار انتخاباتی خود را به صورت عادی ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha