۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85538628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲۰ هزار هکتار از اراضی همدان برای طرح جهش تولید دیمزارها هدف گذاری شد

همدان - ایرنا- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در ۵۲۰ هزار هکتار از اراضی استان طی سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش ایرنا، امیر لاهوتیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با هدف تقویت کمک به کشاورزان و ارتقای امنیت غذایی جامعه کلید خورده است.

این مسوول اظهار کرد: طرح جهش تولید شامل کشت دیم محصولاتی نظیر گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا و گیاهان دارویی می شود که در قالب آن کشاورزان حمایت هایی نظیر بذر، کود و تسهیلات دریافت می کنند.

وی همچنین با اشاره بر اینکه خرید گندم استان از هفته اول تیر ماه در استان آغاز شده است،اظهار کرد: در استان همدان ۵۵ مرکز خرید گندم شامل کارخانجات آرد، عوامل بخش خصوصی و دولتی و مباشرین تعاون روستایی امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد گندم استان توسط تعاون روستایی و ۴۶ درصد به واسطه شرکت غله خریداری شده است. وی در بخش دیگر متذکر شد: در حال حاضر مراکز خرید آمادگی تحویل محموله‌های زیر ۱۰ تن در مراکز کوچک و بالای ۱۰ تن در مراکز بزرگ همچون کارخانجات آرد و سیلوی بتنی کوریجان را دارند.

لاهوتیان ادامه داد: افت زنی گندم در آزمایشگاه‌های مراکز خرید با حضور عوامل تشخیص و ذیحسابان با دقت نظر بالا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی، گیاهان علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و حبوبات در اراضی آیش با جدیت دنبال می‌شود.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha