۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85538743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان نهادینه شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مهارت آموزی ریل تغییر فرهنگ کار در کشور است و یکی از مهمترین راهکارهای برون رفت از بیکاری به شمار می رود که باید در میان دانش آموزان نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر عمده آمار بیکاری ما بیکاری فارغ التحصیلانی است که فاقد مهارت بوده و وابسته به درآمد خانواده هستند.

وی افزود: گرایش به کار دولتی و پشت میزنشینی براساس یک فرهنگ غیربومی به یک ارزش تبدیل شده است در حالیکه در گذشته کارهای دسته جمعی و کار برسر مزارع یک ارزش به شمار می رفت.

استاندار کردستان ادامه داد: هم‌اکنون خیلی از واحدهای تولیدی ما به نیروی کار نیاز دارند اما پیدا نمی کنند که دلیل اصلی آن هم نداشتن مهارت جوانان است، لذا اصرار دارند نیروهای افغانی را بکارگیری کنند چرا که در غیراینصورت مجبور به تعطیلی واحدها خواهند شد.

زارعی کوشا اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از رشته‌های نظری بازار کار ندارند، بنابراین فارغ التحصیلان ما باید در کنار تحصیل در هر رشته ای یک مهارت را نیز فرا بگیرند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید براینکه مهارت آموزی باید از همان دوران مدرسه در بین دانش‌آموزان شروع شود، گفت: دانش آموزان باید از همان دوران کودکی و نوجوانی راههای کسب درآمد و ورود به بازار کار را یادبگیرند تا در آینده فقط وابسته به مدرک تحصیلی نباشند.

بنویسید 
زارعی کوشا در خصوص نرخ کمکهای مردمی در مدارس شبانه‌روزی اظهار کرد: حداکثر افزایش باید ۵۰ درصد و مبلغ سرانه به صورت حداقل ۳ میلیون و حداکثر ۶ میلیون تومان باشد.

وی همچنین به شاخص های سوادآموزی در استان اشاره کرد و گفت: ارزیابی مدیران شهرستان‌های استان براساس تحقق برنامه‌های سوادآموزی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha