۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85555377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلفیق علم و مهارت راهی مطمئن برای دستیابی به توسعه در کشور است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تلفیق علم و مهارت یکی از راه‌های مهم و موثر برای دستیابی به رشد و توسعه در بخش های مختلف در سطح کشور است.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در جریان دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در سنندج با تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای به فعالین این حوزه، اظهار کرد: کسب مهارت و تخصص یکی از مزیت های مورد تاکید دین و شریعت اسلام است.

وی اضافه کرد: مسلمان ماهر و متخصص افزون بر این که می‌تواند در راستای کسب رزق و روزی حلال گام بردارد، نقش تعیین کننده‌ای هم در رشد و توسعه کشور اسلامی و رفع نیازمملکت به بیگانگان خواهد داشت.

امام جمعه سنندج ادامه داد: آموزش های مهارتی در شکوفا کردن استعداد جوانان و تبدیل آنان به افرادی موثر و مفید برای کشور نقش مهمی دارد که می تواند آنها را از کج روی ها برحذر دارد.

وی گفت: اگر به مهارت در کنار ثروت های خدادادی کشور توجه ویژه شود می توان ایران اسلامی را در زمره کشورهای پیشرفته دنیا قرار داد چرا که کشورمان با دارا بودن جوانان غیور و دلیر و با تجهیز به سلاح مهارت می تواند قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کند.

ماموستا رستمی دستاوردهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان را ملموس و مطلوب ارزیابی کرد و افزود : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خدمات خوبی را به اقشار جامعه ارائه کرده است که در بازدید های انجام شده از مناطق و گروه های مختلف مردم رد پای این خدمت و تلاش به وضوح قابل لمس بوده و این اقدامات قابل تحسین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان هم در این دیدار با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می کند.

سید علی علوی اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و بیش از ۸۲۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال و بهره گیری از تیم های سیار مستقر در روستاها، زندان ها، سکونتگاه های غیررسمی، مراکز ترک اعتیاد و مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی و مراکز جوار دانشگاه توانسته است به خوبی به نیازهای آموزش مهارتی مردم استان پاسخ دهد.

وی چالش امروز جامعه را مدرک گرایی و عدم توجه مردم بویژه جوانان به مقوله مهارت و مهارت آموزی ذکر کرد و گفت: در دنیای امروز که شاهد رشد سریع تکنولوژی و خدمات در آن هستیم و به تبع آن روز به روز به گستردگی مشاغل و نیازهای انسان ها به مشاغل نوین افزوده می شود، افراد باید مجهز به ابزار مهارت به عنوان کاربردی ترین ابزار جهت ورود به بازار کار باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha