۱.۳ میلیون نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: یک‌میلیون و ۳۲۸ هزار نفر جمعیت در ردیف بیمه شدگان تامین اجتماعی استان هستند.

به گزارش ایرنا، میثم عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد بیمه شدگان اصلی استان ۴۲۶هزار نفر و مابقی تبعی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷ شعبه در شهرهای مختلف استان فعال است بیان کرد: ۴٨ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی آذربایجان غربی افزود: ۱۷۶هزار و ۶۸۶ نفر مستمری بگیر این نهاد هستند که ۹۶هزار نفر بیمه شده اصلی و ۸۰ هزار نفر بیمه شده تبعی هستند..

وی با اشاره به اینکه ۶۴ هزار نفر از بیمه شدگان بازنشسته تامین اجتماعی در استان هستند افزود: این مجموعه با بیش از ۲هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی و بهداشتی برای ارائه خدمات طرف قرارداد می باشد.

عابدی اضافه کرد: تعداد از کار افتادگان هم سه هزار و ۵۴۹نفر هستند که ۲هزار و ۵۹۹ نفر غیر از ناشی از کار بوده و بقیه ناشی از کار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اظهار کرد: بیمه شدگان خاص استان شامل ۳۰هزاز نفر از کارگران ساختمانی، ۴۱هزار رانندگان، ۱۰هزار بافندگان،یک هزار باربران، یکهزار و ۳۰۰ نفر خادمین مساجد،۳۰۴نفر از زنبورداران ، ۵۳ هزار و ۶۶۲نفر مشاغل آزاد و ۲۳ هزار و ۸۶۶ نفر بیمه اختیاری است.

عابدی با اشاره به وجود ۴۰هزار و ۶۱۲ کارگاه ادامه داد: تعداد کارگاههای دارای یک تا پنج نفر ۳۳هزار و ۸۱۳ مورد، کارگاههای ۱۱تا ۵۰نفر سه هزار و ۱۰۵ مورد، پیمانکاری دارای قرارداد فعال چهارهزار و ۱۷۵ کارگاه ، تعداد کارگاههای ۶تا ۱۰نفر سه هزار مورد و کارگاه بیش از ۵۰ نفر ۶۸۱مورد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha