بیش از ۱۵ میلیون مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در آذربایجان غربی ثبت شد

ارومیه- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ میلیون مراجعه طی یک سال گذشته به مراکز درمانی این مدیریت صورت گرفته است، گفت: از این تعداد، چهار میلیون و ۶٧٣ هزار مورد مراجعه سرپایی تحت درمان مستقیم و بیش از ١٠ میلیون و ۶۴۴ هزار مورد مراجعه تحت درمان غیرمستقیم بوده است.

عبداله مسافر یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مجموعه با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی و بهداشتی برای ارائه خدمات طرف قرارداد است.

وی آمار بستری درمان مستقیم را ٢٧ هزار و ٣١٨ نفر و درمان بستری غیرمستقیم را بیش از ١٠ هزار ۵٢٠ نفر بصورت غیرمستقیم اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه درصد اشتغال تحت های مراکز درمانی ٨١ درصد بوده که نقطه بحرانی محسوب می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: در طول یک سال گذشته ١۶ هزار و ٧٢۵ نفر مورد عمل جراحی مستقیم در مراکز این بخش قرار گرفته اند و ۲۵ هزار و ۹۹۷ نفر در ۲ بیمارستان تامین اجتماعی استان بستری شدند.

وی با اشاره به طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) در ارومیه، افزود: با توجه به انجام طراحی‌های لازم، عملیات اجرا تا ۲ماه آینده آغاز می‌شود که با اجرای این طرح فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان امام رضا حداقل دو برابر فضای موجود می‌شود.

مسافر یادگاری با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۷ هزار و ۳۱۸ مراجعه کننده به جهت درمان مستقیم بستری شدند، اظهار کرد: ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده نیز جهت درمان غیر مستقیم بستری شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: ۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان هزینه برای درمان طی سال گذشته انجام شده که یک هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان آن مربوط به درمان مستقیم بود.

مسافر یادگاری گفت: بازسازی درمانگاه تامین اجتماعی نقده و خوی، نصب و راه اندازی سی تی اسکن دوم بیمارستان امام رضا(ع) در ارومیه طی دو ماه آینده از اهم اقدامات معاونت درمان سازمان در استان است.

وی با بیان اینکه عملیات ساختمانی درمانگاهی در پیرانشهر به اتمام رسیده گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی در مهاباد با پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی در دست احداث است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha