۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85539440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: اسرائیل به نسل‌کشی ملت فلسطین اصرار دارد

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸
کد خبر: 85539440
حماس: اسرائیل به نسل‌کشی ملت فلسطین اصرار دارد

تهران- ایرنا- جنبش حماس حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مدرسه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در مرکز نوار غزه و شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی را در این حمله محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، در بیانیه جنبش حماس آمده است: تشدید قتل‌عام‌های ارتش اشغالگر جنایتکار علیه غیرنظامیان بی‌دفاع آواره در مراکز آوارگان که آخرین آن بمباران وحشیانه مدرسه «ابو عریبان» آنروا در اردوگاه «النصیرت» بود و منجر به شهادت ۱۵ تن و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد، بیانگر اصرار و پافشاری دشمن صهیونیستی در ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین است.

حماس اعلام کرد: ارژیم اشغالگر آشکارا جامعه بین‌المللی را به چالش می‌کشد و به خواسته‌های بین‌المللی که بر ضرورت توقف تجاوز علیه ملت ما تأکید دارند، بی‌اعتنایی می‌کند.

حماس همچنین اضافه کرد: تلاش‌های نتانیاهوی تروریست و کابینه او برای تحت سلطه درآوردن ملت ما از طریق جنایت بی‌سابقه شکست خواهد خورد و ملت ما تا زمانی که مهاجمان از سرزمین ما بیرون رانده نشده‌اند و کشور مستقل آنها ایجاد شود، به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز در ادامه جنایات وحشیانه خود علیه اهالی غزه، مدرسه «ابو عریبان» وابسته به آنروا در اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

طبق گزارش دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، این حمله ۱۵ شهید و ۸۰ زخمی برجای گذاشته است.

مدرسه ابو عریبان محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود اما صهیونیست‌ها بدون توجه به این مساله، آن را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز شنبه نیز آوارگان در منطقه «المواصی» در «خان یونس» را هدف قرار داد و صدها تن از افراد بی‌گناه را در این منطقه شهید و زخمی کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha