امام جمعه کرمانشاه: عنصر تبیین، عامل ماندگاری و جهانی‌شدن قیام عاشورا است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه عنصر تبیین را عامل ماندگاری و جهانی‌شدن قیام عاشورا برشمرد و عنوان کرد: یکی از انتقاداتی به دولت خدمت وارد بود، این بود که زبان بیان خدمات خود را نداشت به این معنا که نمی‌توانست خدمات انجام شده را به‌صورتی درست و قابل‌فهم برای مردم بیان کند.

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله غفوری شامگاه یکشنبه در دیدار هیات اندیشه‌ورز بسیج حقوق‌دانان، تبیین را یکی از مسائل ریشه‌ای و اساسی خواند و افزود: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) تبیینی‌ترین انقلاب تاریخ بشر است؛ چراکه اساساً قیام حضرت با تبیین آغاز شد و تبیین‌گری در تمام مسیر ادامه داشت.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه پیوندزدن تبیین و عواطف و احساسات انسانی هنر قیام عاشورا است، گفت: جامعه ما، به‌ویژه اقشار محروم آن، در رابطه‌ با استفاده از قانون برای حل مشکلات خود، نیازمند توجیه است و تنها راه آن تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه امور حقوقی هم مثل سایر امور، علمی، فنی و تخصصی است و راهکار دارد، اظهار کرد: بخشی از کسانی که به بنده مراجعه می‌کنند و دچار تشویش خاطر هستند و به‌نوعی آرامش زندگی آنها به‌هم‌ریخته است، کسانی هستند که درگیر مسائل حقوقی و قانونی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ناآگاهی دررابطه‌با مسائل حقوقی را یکی از علل زیادبودن تعداد پرونده‌های قضایی در استان کرمانشاه خواند و تصریح کرد: تعداد پرونده‌های قضایی اختلافات خانوادگی در استان حقیقتاً نگران‌کننده است و انتظار می‌رود بسیج حقوق‌دانان با اطلاع‌رسانی صحیحِ موارد قانونی و حقوقی در این حوزه، به کاهش این اختلافات کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تأکید بر لزوم پیشگیری از ورود به چرخه قضایی به‌وسیلۀ ارائه آموزش‌های لازم، خاطرنشان کرد: پیگیری قانونی و قضایی موضوعاتی که با توافقات ساده قابل‌حل است، برای طرفین آسیب‌های روحی، معنوی و مادی در پی دارد؛ چراکه افراد، خانواده‌ها و بخشی از جامعه را درگیر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha