تاکید استاندار میسان عراق بر فعال سازی بازارچه مرزی چیلات در دهلران

ایلام - ایرنا - استاندار میسان کشور عراق با بیان اینکه طرح توجیهی بازارچه مرزی چیلات را تهیه و ارائه خواهد شد، گفت: برای راه‌اندازی این بازارچه تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، "حبیب‌ظاهر الفرطوسی" روز دوشنبه در نشست مشترک با استاندار ایلام در شهر"العماره" مرکز استان میسان عراق، اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی برای حضور در میسان و توسعه و رونق اقتصادی و تجاری بین ۲ استان دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر فعال‌سازی بازارچه چیلات بین استان ایلام و میسان، افزود: تلاش‌ها برای موافقت دولت مرکزی عراق برای بازگشایی مرز چیلات استمرار دارد.

استاندار میسان با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک ایلام و میسان در سال ۲۰۱۴( سال ۹۳)، عنوان کرد: در سال ۹۳ تفاهم نامه‌ای مشترک بین ۲ استان منعقد شده که بر بندهای این تفاهم نامه تاکید داریم.

الفرطوسی بیان کرد: برای اقناع حکومت مرکزی عراق، استانداری میسان طرح توجیهی بازارچه مرزی چیلات را تهیه و ارائه خواهد داد.

وی عنوان کرد: اصرار بر این داریم که با استانداری ایلام ارتباطات استمرار داشته باشد که این ارتباطات قطعاً به توسعه اقتصادی ۲ استان می انجامد.

استاندار میسان خاطرنشان کرد: علاوه بر فعال‌سازی بازارچه چیلات که مورد تاکید بوده و در دستور کار قرار دارد، بر انعقاد توافق نامه‌های علمی و پژوهشی، برپایی نمایشگاه در میسان و سایر همکاری‌های بین ۲ استان نیز تاکید داریم.

تاکید استاندار میسان عراق بر فعال سازی بازارچه مرزی چیلات در دهلران

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" استاندار ایلام روز دوشنبه با استقبال رسمی"حبیب‌ظاهر الفرطوسی" استاندار و جمعی از مسئولان استان میسان وارد شهر العماره مرکز این استان عراق شد.

نشست مشترک با الفرطوسی، استاندار میسان کشور عراق و بحث و گفتگو در خصوص بازگشایی بازارچه چیلات، توسعه ارتباطات و مراودات اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، علمی و آموزشی و گردشگری و ... برنامه‌های سفر استاندار ایلام به استان میسان عراق است.

"اسدالله چراغی" و " سارا فلاحی" نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، حجت‌الاسلام" موسوی" امام جمعه و "صادقی" فرماندار دهلران، استاندار ایلام را در این سفر همراهی می‌کنند.

استان میسان عراق به مرکزیت شهر "العماره" یکی از استان‌های همجوار استان ایلام(شهرستان دهلران) است و بازارچه چیلات دهلران نزدیک‌ترین منطقه به شهر "علی‌غربی" در استان میسان است.

راه‌اندازی بازارچه چیلات دهلران علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، موجب تقویت معیشت مرزنشینان و تحکیم مناسبات اجتماعی و فرهنگی ۲ سوی مرز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha