دری نجف‌آبادی: مکتب عاشورا دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مکتب مقدس عاشورا عصاره همه حقایق الهی و دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز سه‌شنبه همزمان با عاشورای حسینی در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، در اراک، افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات است و برای رسیدن به عزت و نورانیت، راهی سریع‌تر و پرنفوذتر از راه اباعبدالله الحسین‌(ع) وجود ندارد.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین‌(ع) با شهادت در راه خدا به تمامی انسان‌ها این پیام رسا و بلند الهی و معنوی را می‌دهد که باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: امام حسین‌(ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می شود در راه حفظ آن نباید از هیچ گونه فداکاری دریغ کرد و نیاز است تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش‌ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری‌های محرم و صفر به کار بندند.

وی بیان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است و همه جنبه‌های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: تلاش و نقش‌آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا و اهداف والای حضرت سیدالشهدا(ع) تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آیین عزاداری حضرت امام حسین(ع) است و جدایی این ۲ از یکدیگر امکان پذیر نیست، اما آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین‌های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری بورزند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha