۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85540299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوگواری مشترک اهل سنت و شیعیان مهاباد در عاشورای حسینی

مهاباد- ایرنا- مهابادی ها همچون اهالی جای جای ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند تا با ذکر مصائب روز عاشورا، امام حسین(ع) و یارانش، ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حال و هوای عاشورا در مهاباد کمی متفاوت از دیگر شهرها است، اینجا اهل سنت هم در کنار اهل تشیع عزاداری می‌کنند.

این هماهنگی و همدلی جلوه خاصی به فضای معنوی این روز داده است، انگار که اهل سنت هم مانند شیعیان لحظه‌شماری می‌کند این روز فرا برسد و به جمعیت عزاداری بپیوندد که آنان به راه‌ انداخته‌اند.

اهل سنت هم البته شیوه خاص خود را برای ابراز ارادت به اهل بیت(ع) دارند، عده‌ای تاسوعا و عاشورا روزه می‌گیرند و برخی نذری می‌دهند.

دسته‌های عزاداری که از خیابان‌های مختلف به سمت مسجد چهارده معصوم حرکت کردند و در این بین هم غم و ماتم خود را نسبت به این روز بزرگ نشان دادند.

ماتم مشترک اهل سنت و شیعیان مهاباد در عاشورای حسینی

در مسیر نوحه‌هایی به زبان کردی هم شنیده می‌شد، زنجیرزنی، پخش شربت و حلیم و آب و اشتیاق مردم برای بهره بردن از این تبرکات صحنه‌های دیگری از عاشورای مهاباد به شمار می رود.

علم سیدالشهدا هم در یکی از دسته‌ها دیده می‌شود و جایی است که بسیاری از زنان و مردان اهل سنت را به سمت خود جلب می‌کند و برخی هم برای گرفتن تبرک به سمت علم می‌آیند و دعا می‌کنند.

مراسم عزاداری تا ظهر این روز ادامه دارد و پس از آن عزاداران به یاد آخرین نماز سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه می‌کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است، در این شهرستان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha