۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۲
کد خبر: 85540571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین و فیلیپین خط تماس اضطراری در سطح ریاست جمهوری برقرار می‌کنند

تهران – ایرنا – کشورهای چین و فیلپین برای جلوگیری از درگیری خارج از کنترل در منطقه «دریای جنوبی چین» خط تماس مستقیم با یکدیگر ایجاد می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفاتر ریاست جمهوری چین و فیلپین براساس توافق جدید امضا شدن بین آنها و به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری خارج از کنترل در منطقه «دریای جنوبی چین» خط تماس مستقیم بین یکدیگر ایجاد می کنند.

برپایه این گزارش، ایجاد خط ارتباطی مستقیم بین دفاتر ریاست جمهوری چین و فیلیپین به منظور جلوگیری از خارج از کنترل شدن هرگونه تقابل جدید در دریای مورد مناقشه چین جنوبی از محورهای مهم توافق اخیرا به امضا شده بین دوطرف است.

تا پیش از این چنین، خطوط تلفن اضطراری در سطوح پائینی تری بین چین و فیلیپین برای مدیریت و رفع اختلافات دریایی بویژه در دو منطقه مورد مناقشه بین دوطرف وجود داشت. در این دو منطقه مورد مناقشه، فیلیپین نیروهای چینی را به اقدامات خصمانه فزاینده متهم می کند و در مقابل چین می گوید که کشتی های فیلیپینی با وجود هشدارهای مکرر به حریم آبی آن کشور تجاوز می کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، اختلافات مرزی بین چین و فیلیپین از سال گذشته شدت گرفته و این بیم را بوجود آورده که در نهایت یک درگیری بزرگ نظامی روی دهد و آمریکا برای دفاع از متحد خود فیلیپین در آن مداخله کند.

بنابر اعلام ارتش فیلیپین، ژنرال «چارلز براون جونیور» (Charles Brown Jr) رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز امروز سه‌شنبه با ژنرال «رومئو براونر» (Romeo Brawner) فرمانده ارتش فیلیپین در مانیل دیدار و در مورد راه‌های تقویت بیشتر روابط دفاعی، افزایش توانایی نظامیان برای عملیات مشترک و اطمینان از توانایی منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha