۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85540897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تأسیسات و شبکه آبرسانی شهر و پایانه مرزی مهران هوشمند می‌شوند

ایلام- ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: طرح هوشمندسازی تأسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران اجرایی می‌شود.

"محمد محمدی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تأسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران به صورت پایلوت برای هوشمندسازی، توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انتخاب شده که مناقصه این طرح برگزار و توسط شرکت دانش بنیان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران، افزود: تهیه اسناد قرارداد هوشمندسازی مطابق با اسناد بالادستی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از جمله دستورالعمل ملاحظات امنیتی شبکه صنعتی، همچنین "مستر پلان تله‌متری" ابلاغی از طرف شرکت مهندسی آبفای کشور تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: اسناد پروژه هوشمندسازی تأسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران به روش EPC و از طریق تأمین مالی فاینانس تهیه و طرح مذکور مورد تأیید کمیته تله‌متری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به الزام قانونی مبنی بر به‌کارگیری مشاور برای نظارت بر اجرای پروژه، مناقصه این طرح برگزار و توسط شرکت دانش بنیان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است، تصریح کرد: به منظور اجرای دقیق طرح هوشمندسازی شبکه توزیع،GIS کامل شبکه توزیع و انشعابات مشترکین، تحلیل هیدرولیکی شبکه توزیع از طریق نرم افزار waterGems( واتر جیمز)، جانمایی شیرآلات فشار شکن بر روی شبکه توزیع با استفاده از تحلیل هیدرولیکی و در نهایت تله متری و تله کنترل تمام تاسیسات آبرسانی منطقه به جهت مانیتورینگ از مرکز الزامی است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

مستر پلان تله‌متری( اسکادا) سیستمی است که کلیه فرآیندهای صنعتی یک مجموعه را می‌توان در همان مکان و یا از راه دور، رصد و کنترل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha