۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85546372
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران اندیشیده شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: تدابیر و اقدامات لازم جهت تامین آب پایدار در مرز بین‌المللی مهران برای آرامش و آسایش زائران اربعین به بهترین نحو انجام شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

محمد محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه آب و آبرسانی در این فصل از سال در مراسم اربعین، شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات مهمی همچون تامین آب پایدار پایانه های شهید رئیسی و شهید سلیمانی در مرز مهران به میزان ۱۳۰ لیتر بر ثانیه و آماده سازی قرارگاه عملیاتی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در محل پایانه شهید سلیمانی مهران انجام داده است.

وی افزود: آماده سازی سردخانه شرکت آب و فاضلاب جهت دپوی آب های بسته بندی شده، اجرا و آماده سازی دو علمک جدید جهت آبرسانی تانکرهای آبرسان بصورت سیار در داخل و خارج از مرز مهران و شناسایی و جانمایی موکب ها در سطح استان ایلام جهت سرویس دهی و خدمات آبرسانی از دیگر اقدامات انجام شده شرکت آبفای استان ایلام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از انجام کنترل کیفی و پایش کیفیت بهداشتی آب با نظارت مراجع ذی اصلاح جهت پلمپ تانکرهایی که بصورت سیار خدمات آبرسانی را انجام می دهند خبر داد و یادآور شد: نصب ۲ دستگاه دیزل ژنراتور در محل ایستگاه پمپاژ برای آمادگی در برابر قطعی احتمالی برق، تعبیه ماشین آلات مهندسی از جمله بیل مکانیکی به جهت حفر و خاکبرداری به منظور اقدامات لازم در زمان شکستگی ها و اتفاقات احتمالی لوله ها در طول خطوط انتقال آب از دیگر اقدامات این شرکت در ایام اربعین پیش رو است.

محمدی بیان کرد: در حوزه فاضلاب نیز، احداث ۲۵۰ متر شبکه فاضلاب و ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام جهت رفاه حال زائران اربعین در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران در دست اجراست و همچنین مطالعات و مقدمات اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران توسط شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفته که در صورت تامین اعتبار، ساخت آن آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، مرز بین‌المللی مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

در ایام اربعین سال گذشته بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مهران تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha