۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85541058
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهردار: دریاچه دوم پارک بهشت خرم آباد مشکل نشتی و تامین آب دارد

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد گفت: دریاچه دوم پارک بهشت خرم آباد به دلیل مشکل نشتی و تامین آب به مرکز نمایش های آیینی و بازی های بومی و محلی تبدیل می شود.

داریوش بارانی بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دریاچه دوم پارک بهشت قرار نیست پر، تخریب یا همسطح سازی شود، بلکه با حفظ وضع موجود به مرکزی برای نمایش های آیینی و بازی های بومی و محلی تبدیل می شود.

وی افزود: برای حفظ دریاچه دوم این پارک از ژئوممبران (عایقی برای جلوگیری از نفوذپذیری آب به لایه های زیرین) استفاده شد که جوابگو نبود و مشکلات فنی در نگهداشت آب کماکان پابرجا ماند.

شهردار خرم آباد تاکید کرد: این دریاچه در سال های پربارش هم سرریز نمی شد و وضعیت مناسبی به لحاظ آبگیری نداشت و از طرفی با توجه به کاهش بارش ها و عدم بهبود وضعیت دریاچه، با نظر کارشناسان امر تصمیم بر این شد که دریاچه دوم این پارک به محلی برای نمایش های آیینی و بازی های بومی محلی تبدیل شود.

بارانی بیرانوند با اشاره به نبود مرکز برگزاری نمایش های آیینی در شهر خرم آباد یادآور شد: هرساله بازی های بومی محلی، در خرده فضاهای نامناسب تحت مالکیت بخش خصوصی در گوشه و کنار شهر برگزار می شد که در راستای جلوگیری از این پراکندگی ها اقدام به تجمیع در یک فضای مناسب گرفته شد.

به گزارش ایرنا، احداث دریاچه شهری و پارک بهشت خرم‌آباد سال ۱۳۸۴ با هدف توزیع عادلانه و افزایش سرانه فضای سبز در پهنه جنوبی و باغات حاشیه آرامستان اصلی شهر خرم آباد (خضر) کلید خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha