عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح مسکن مهر خرم آباد آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) با هدف کاهش تردد و روان شدن گره های ترافیکی کوی مسکن مهر خرم آباد روز چهارشنبه با حضور شهردار و جمعی از مسوولان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم آباد در آیین آغاز این طرح اظهار کرد: پس از جمع آوری تاسیسات و انشعابات زیرساختی برخی دستگاه های خدمات رسان از درون سایت اجرای تقاطع، کارگاه پروژه تجهیز و عملیات اجرایی آغاز شد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت راه سازه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار طرف قرارداد این پروژه افزود: هدف از اجرای این تقاطع تسهیل در رفت و آمد ساکنان مسکن مهر و کاهش گره های ترافیکی خیابان ۶۰ متری است.

بارانی بیرانوند بیان کرد: قرارداد این پروژه به صورت ۲۴ ماهه و طول تقاطع ۴۰۰ متر با چهار دهنه ۳۵ متری تعریف شده است که تلاش می شود با توجه به فضای بیشتری که نسبت به تقاطع شهدای جاویدالاثر وجود دارد در تردد مردم مشکل ایجاد نشود و عملیات عمرانی در زمان کوتاهی به پایان برسد.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه یکهزار میلیارد ریال برآورد شده است عنوان کرد: این رقم به نسبت تعدیلی که به پروژه تعلق می گیرد ممکن است تغییر کند اما ۵۰ درصد منابع مورد نیاز آن از اعتبارات شهرداری و ۵۰ درصد نیز از منابع متمرکز ماده ۲۳ از طریق استانداری تامین خواهد شد.

شهردار خرم آباد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ پروژه عمرانی متوسط و بزرگ همزمان در حال اجرا است و در نظر داریم که فعالیت های عمرانی شهری با قرارگاه خاتم گسترش یابد.

بارانی بیرانوند مهمترین اولویت ترافیکی شهر خرم آباد را تقاطع ۶۰ به ۸۰ عنوان کرد و افزود: این تقاطع بنا است در انتهای خیابان ۶۰ متری به میدان کتاب اجرا شود همچنین جلوی بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد نیز گره ترافیکی بسیار نامناسبی وجود دارد که با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در دستور قرار خواهد گرفت.

لزوم تامین منابع برای بهره برداری قبل از موعد مقرر

مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) خرم‌آباد نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر منابع مالی تأمین باشد، قبل از موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: با توجه به همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در جمع‌آوری تاسیسات از محل اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع) انتظار داریم معاونت عمرانی هم در بحث تامین منابع پروژه همکاری لازم را داشته باشند.

اکبر لطیفی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل تردد ساکنان مسکن مهر و کاهش ترافیک خیابان ۶۰ متری عنوان کرد و افزود: اگر همدلی که در پیشبرد تقاطع شهدای جاوید الاثر وجود داشت در تقاطع امام رضا (ع) هم حاکم باشد پروژه با کیفیت و قبل از موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha