۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85541091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۰۰ واحد خون دهه محرم در لرستان اهدا شد

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85541091
۲ هزار و ۳۰۰ واحد خون دهه محرم در لرستان اهدا شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ واحد خون در دهه اول محرم و همزمان با آغاز پویش "نذر خون" در لرستان اهدا شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انتقال خون لرستان، دکتر علی سوری روز چهارشنبه اظهار کرد: دهه اول محرم ۲ هزار و ۷۸۸ نفر از مردم نوعدوست به پایگاه های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۳۹ نفر با توجه به داشتن شرایط موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: همچنین از مجموع اهدای خون مردم استان در دهه اول محرم ۵۸۸ نفر در روزهای تاسوعا و عاشورا به پایگاه های انتقال خون مراجعه و نذر خون خود را ادا کردند.

مدیرکل انتقال خون لرستان ا بیان اینکه بانوان استان ۱۱ سال پیاپی پرچمدار اهدای خون در کشور هستند، عنوان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون این ایام ۲۰۸ نفر بانوان بودند که امیدواریم شاهد حضور بیشتر بانوان در این زمینه باشیم.

سوری با بیان اینکه هر ۹ دقیقه در لرستان یک نفر به خون و فرآورده های خونی نیازمند است، یادآور شد: از کلیه مردم ولایت مدار و نوعدوست استان درخواست می شود با توجه به فصل گرما و کاهش مراجعه اهدا کنندگان به منظور تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

به گفته وی استان لرستان پارسال ۴۴ هزار و ۶۲۰ نفر اهدا کننده خون داشت که ۲۱ هزار و ۴۳۷ نفر از آنان اهدا کننده مستمر بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha