گروه های جهادی ۱۰۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد را بازسازی می کنند

یاسوج - ایرنا - مسئول جهادی سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به آغاز طرح شهید عجمیان ۲ در مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ مدرسه کم برخوردار این استان با مشارکت یکهزار دانش آموز در قالب یکصد گروه جهادی از سراسر کشور بهسازی و شاداب سازی می شود.

حمید رضایی روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه در شهر سی سخت اظهار داشت: طرح شهید عجمیان ۲ با حضور ۴۰ نفر از بسیجیان استان مرکزی در هنرستان شهید خوارزمی شهر سی سخت فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: در این طرح یکصد مدرسه استان از سوی گروه‌های جهادی بسیج دانش آموزی در پنج منطقه در فصل تابستان بهسازی و شاداب‌سازی می شود.

رضایی تصریح کرد: در شهرستان بویراحمد ۳۰ مدرسه، دنا ۳۴ مدرسه، دیشموک ۱۰ مدرسه، عشایر هشت مدرسه، مارگون ۱۲ مدرسه و لوداب ۶ مدرسه کم برخوردار با مشارکت آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی و گروه های جهادی بهسازی می شود.

وی فعالیت‌های تحت پوشش این طرح را شامل تعمیرات میز، نیمکت، درب و تخته کلاس‌ها، رنگ آمیزی دیوار کلاس‌ها و محوطه مدارس، ترسیم دیوارنگارها با اهداف تربیتی، زیباسازی و شاداب‌سازی نمازخانه‌های مدارس، مرمت جزئی عایق سقف‌ها و تعمیر و بهسازی سرویس‌های بهداشتی اعلام کرد.

رضایی تصریح کرد: توسعه و تعمیق تفکر جهادی و ترویج روحیه تعامل و همکاری برای حل مشکلات مدارس، شاداب‌سازی فضای مدارس برای انتقال روحیه شادی و نشاط به دانش‌آموزان و معلمان، بهسازی تجهیزات معیوب و غیرقابل استفاده در مدارس و بازگشت مجدد به چرخه آموزش به منظور صرف‌جویی اقتصادی از اهداف مهم طرح شهید عجمیان ۲ است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،۹ شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه ، حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز دارد. از مجموع دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید:

فیلم | اجرای طرح «شهید عجمیان» با حضور یکهزار دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد

۷۰۰ میلیون تومان در طرح شهید عجمیان به مدارس کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت

۱۰۰ هزار کلاس درس در قالب طرح شهید عجمیان زیباسازی می شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha