۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85541263
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حملات گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در گذرگاه رفح

تهران-ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین از انجام حملات راکتی علیه نظامیان صهیونیست در گذرگاه رفح و انهدام یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای شهید القاسم شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد که با حملات راکتی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محوطه گذرگاه رفح را هدف قرار داده است.

گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز اعلام کرد که با حملات راکتی نظامیان صهیونیست و تجهیزات جنگی آن‌ها را در ورودی گذرگاه رفح و محوطه آن هدف قرار داده است.

در همین حال، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد: با راکت الیاسین۱۰۵ تانک صهیونیستی مرکاوا را در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادیم.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ۶۸۲ نظامی خود را در جنگ غزه از دست داده که ۳۲۶ نفر از آن ها در عملیات زمینی در نوار غزه کشته شده اند.

وزارت جنگ رژیم اسرائیل اعلام کرده که از ابتدای جنگ، ۹ هزار و ۴۰۰ نظامی به مراکز توانبخشی ارجاع داده شده اند که ۳۶ درصد از آن ها به اختلالات روحی و روانی مبتلا هستند.

بخش توانبخشی نظامیان رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده تا پایان سال جاری میلادی، ۱۴ هزار مراجعه کننده داشته باشد که پنج هزار و ۶۰۰ نفر از آن ها به بیماری های روحی مبتلا هستند.

پس از گذشت بیش از ۲۸۵ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha