۲۲۸ خانوار مددجوی گلستانی از نور خورشید به درآمد ثابت رسیدند

گرگان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۲۲۸ خانوار مددجوی این استان شمالی از محل نصب پنل خورشیدی در محل سکونت خود و اتصال آن به شبکه برق دارای صورتحساب درآمد در دوره‌ ۴۵ روزه تا ۲ ماهه شدند.

عیسی بابایی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: میانگین درآمد هر دوره قرائت شمارشگر پنل خورشیدی برای مددجویان استان، ۵۰ میلیون ریال است.

به گفته وی این طرح با هدف تامین برق، رفع نیاز انرژی خانه‌های مددجویان و تامین درآمد پایدار برای این قشر توسط دولت به اجرا درآمده و برق تولید این پنل‌های خورشیدی نیز به مدت ۲۰ سال توسط شرکت توزیع برق گلستان خریداری می‌شود.

بابایی یادآور شد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۴۳ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان واجد شرایط این نهاد در استان گلستان اجرا شده که ۳۸۶ مورد آن نصب شمارشگر و تزریق به شبکه برق انجام شده است.

هدف‌گذاری اجرای هزار پنل خورشیدی در گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در سال جاری نیز هزار طرح پنل خورشیدی اجرا، نصب شمارشگر و تزریق به شبکه برق با همکاری شرکت توانیر در استان هدفگذاری شده که دربازه زمانی سه ماه نخست امسال ۳۰ طرح پنل خورشیدی نصب شد.

به گفته بابایی برای اجرای پنل خورشیدی و نصب شمارشگرآن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود بانکی چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله برای مددجویان واجد شرایط کمیته امداد در استان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: با توزیع اعتبار سال مالی جاری نیز اجرای طرح‌های پنل خورشیدی، نصب و تزریق به شبکه برق ویژه مددجویان کمیته امداد استان شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

به اعتقاد مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، بسیاری از ۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد این استان ساکن روستاها بوده و زمین و فضای مناسب برای راه‌اندازی پنل خورشیدی را دارند.

شرایط اقلیمی استان گلستان و ۳۰۰ روز آفتابی سالانه، جای خالی استفاده از انرژی خورشیدی در این استان را به‌شدت عیان کرده که به اعتقاد کارشناسان با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت‌های بهره‌گیری از این انرژی خدادادی می‌توان ضمن مشارکت در برطرف کردن دغدغه قطع برق اهالی این خطه، برای خانوارها به ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در منطقه ایجاد درآمد پایدار کرد.

استان گلستان در شمال شرق کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha