نقش مردم آذربایجان‌غربی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس مستندسازی شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: نقشی که مردم آذربایجان غربی و بزرگان آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، مستند سازی شود.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه آذربایجان غربی در قرن اخیر و در مبارزات قبل و بعد از انقلاب افزود: علما،بزرگان و مردم این استان در این مبارزات نقش بی بدیلی داشتند.

وی اظهارکرد: مردم آذربایجان غربی هم در ابتدای پیروزی انقلاب و هم در دورانی که کشورمان مورد طمع دشمنان این مرز و بوم از جمله رژیم بعثی قرار گرفت به مبارزه پرداختند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد نا امنی های ویژه ایی از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد و گروهکهای تروریستی و تجزیه طلب در ارومیه و شهرستانهای مختلف حضور یافته و به دنبال ناامنی بودند که اقدامات وسیعی از سوی مردم استان صورت گرفت.

معتمدیان اظهار کرد: تجاوزی که توسط صدام و گروهکها انجام گرفت و جنگ هشت ساله ای که بوجود آمد مردم این استان نقش ویژه ای در مقابله با آنها ایفا کردند چنانکه نگاهی به آمار شهدای استان نشان می دهد این استان ۱۲ هزار شهید تقدیم کرده است که نشان از دفاع و صیانتی بوده که از انقلاب اسلامی و از کشور عزیزمان در این خطه از کشور صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین از براداران اهل سنت نیز بیش از سه هزار شهید تقدیم شد که نشان از این مهم است که قومیت های مختلف این استان با مذاهب مختلف دل در گرو انقلاب و نظام خودشان بسته اند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با اقتدار نیروهای مسلح اعم از بسیج، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی شاهد امنیت مثال زدنی هستیم و در سالهای گذشته در داخل شهرها با تروریستها مبارزه می کردیم امروز ما این مبارزه را به خارج از مرزها و محل حضور تروریست ها بردیم.

وی به تلاش های بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی صورت گرفت و با رویکرد دولت سیزدهم بویژه شخص آیت الله رییسی که در سفرهای استانی توجه ویژه ای به باغ موزه ها ی دفاع مقدس و راهیان نور داشتند.

معتمدیان ادامه داد: راهیان نور و همچنین احیا، مرمت و احداث یادمانها ی شهدا در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت که در آذربایجان غربی بصورت ویژه و با پیگیری های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سپاه شهدا دنبال شد و اعتبارات خوبی به این مهم تخصیص داده شد و همین مکان (مورزه دفاع مقدس آذربایجان غربی) در حال تکمیل است.

وی اظهارکرد: ساماندهی زیر ساخت های لازم برای راهیان نور با هماهنگی سپاه شهدای استان انجام می گیرد تا از سراسر کشور نسل جوان، جوانان، دانشجوانان و اقشار مختلف از این محل بازدید کرده و در جریان رشادت ها و مبارزات و ایثارگری های مردم آذربایجان غربی و رزمندگان این خطه از کشو.ر قرار گیرند.

معتمدیان با اشاره به ۱۵ یادمان شهدا گفت: تلاش بر این است در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تثبیت اقدامات و مبارزات مردم این استان در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس با همکاری دستگاههای ذیربط کار ماندگاری صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha