۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸
کد خبر: 85541441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایپه: روابط تایوان و آمریکا ناگسستنی است

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸
کد خبر: 85541441
تایپه: روابط تایوان و آمریکا ناگسستنی است

تهران-ایرنا- معاون رئیس جزیره تایوان در واکنش به اظهارات نامزد ریاست جمهوری آمریکا، تاکید کرد: روابط تایپه‌ و واشنگتن در سال‌های اخیر ناگسستنی شده است.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری بلومبرگ، چو جونگ تای معاون رئیس جزیره تایوان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: تایپه برای افزایش قدرت دفاعی خود اقداماتی را آغاز کرده که از جمله آنها بالا بردن بودجه این بخش و افزایش دوره سربازی از چهار ماه به یک سال است.

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود:‌ هاب تراشه‌ها (۸۰ درصد از تراشه تولیدی جهان در تایوان تولید می‌شود) «باید هزینه» محافظت از آمریکا برابر تهاجم نظامی چین را بپردازد.

وی افزوده بود: فکر نمی‌کنم ما باید یک بیمه‌نامه متفاوتی داشته باشیم، چرا باید این کار را انجام بدهیم.

چو جونگ تای افزود: «این مسوولیت و هدف مشترک ما برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان و منطقه اقیانوس «هند- آرام» است.»

دولت مرکزی چین از زمان روی کار آمدن تسای اینگ ون از حزب دموکراتیک مترقی در سال ۲۰۱۶ از گفت‌وگو و ارتباط با تایپه خودداری کرده است. پکن که تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمرو خود می داند، تاکید کرده که در صورت لزوم این جزیره را با زور به دامان خود باز می‌گرداند.

تایوان در اوایل دوران جنگ سرد از سوی بسیاری از کشورهای غربی و سازمان ملل متحد تنها دولت مشروع چین شناخته می‌شد. این دولت از اعضای موسس سازمان ملل متحد و تا سال ۱۹۷۱ عضو آن بود اما در این سال از این سازمان اخراج شده و کرسی این جزیره به دولت جمهوری خلق چین واگذار شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha