۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85590181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگران: کاهش نیروهای نظامی تایوان در برابر چین نگران‌کننده است

تهران- ایرنا- تحلیلگران کاهش تعداد نیروهای نظامی تایوان را در مقابل آنچه تهدید چین علیه این جزیره می‌داند، نگران کننده توصیف کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، لو لی‌شیه مربی سابق آکادمی نیروی دریایی تایوان در کائوشیونگ در همین راستا، اظهار داشت: نگرانی ما این است که علاوه بر اختلافات عمده بر قدرت نظامی میان تایوان و چین، اکنون این جزیره نیروی نظامی کافی برای استفاده از سلاح‌های نوین و آموزش را به آنها ندارد.

وی افزود: با روند استعفای نیروی‌های نظامی، کارکنان جدید قادر به رسیدن به استانداردهای لازم در مهارت‌های عملیاتی و دانش تاکتیکی آنها نیستند.

لو گفت که انتظار می‌رود ثبت‌نام دانشگاه‌ها در چهار سال آینده به کمترین میزان خود برسد.

به گزارش وزارت دفاع تایوان، انتظار می‌رود تعداد سربازان داوطلب فعال تایوان در سال آینده به حدود ۱۶۰ هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یابد و این کاهش سه درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود.

لو هشدار داد که افزایش دوره خدمت اجباری به سختی می‌تواند جایگزین سربازان باتجربه‌ای شود که در اوایل دوران خدمت خود ارتش را ترک می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که دست‌کم چهار سال تعهد در خدمت داوطلبانه وجود دارد، کسانی که ارتش را ترک می‌کنند حداقل به درجه سرباز یکم یا سرجوخه رسیده‌اند که سربازانی نسبتاً باتجربه هستند.

نیروهای مسلح تایوان که از سربازان داوطلب و نیروهای ذخیره مردانه تشکیل شده است، زمانی قصد داشتند به یک سیستم تمام داوطلبانه نظامی تبدیل شوند اما از سال ۲۰۰۰ این جزیره به تدریج دوره خدمت اجباری را از ۲ سال به یک سال و سپس در سال ۲۰۱۳ به چهار ماه، کاهش داد.

با این حال، تسای اینگ ون رهبر گذشته جزیره تایوان اعلام کرده بود که آمادگی برای جنگ احتمالی در پی «تلاش‌های چین برای تحت فشار قرار دادن تایوان که بیشتر مشهود شده است»، باید افزایش یابد.

به گفته دنی روی پژوهشگر ارشد مسائل امنیتی آسیا-اقیانوسیه در مرکز مطالعاتی «شرق-غرب» آمریکا، کاهش تعداد نیروهای نظامی فعال بسیار نگران‌کننده است، زیرا بیشتر این کاهش مربوط به سربازان داوطلب است که تایوان برای کمک به آموزش سربازان تازه‌کار در زمان جنگ به آنها تکیه خواهد کرد.

چانگ یان-تینگ معاون سابق فرمانده نیروی هوایی تایوان و استاد دانشگاه ملی «شین‌خوا» پکن، هم در همین راستا تاکید کرد: حقوق کم و حجم کار زیاد عامل اصلی ترک خدمت سربازان داوطلب بوده است و روند موج استعفاها از سه سال پیش آغاز شد.

دنی روی تصریح کرد: تمرینات و مانورهای نظامی مداوم چین زندگی شغلی سربازان تایوانی را سخت‌تر و این شغل را کمتر جذاب کرده است.

دولت مرکزی چین از زمان روی کار آمدن تسای اینگ ون از حزب دموکراتیک مترقی در سال ۲۰۱۶ از گفت‌وگو و ارتباط با تایپه خودداری کرده است.

پکن که تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمرو خود می داند، تاکید کرده که در صورت لزوم این جزیره را با زور به دامان خود باز می‌گرداند.

اما آمریکا با هرگونه تغییر یکجانبه در وضعیت تایپه مخالف و متعهد به تامین سلاح برای دفاع از این جزیره شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha