بیش از سه هزار میلیارد ریال پروژه درمانی تامین اجتماعی در اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه درمانی تامین اجتماعی در استان اردبیل با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر مهدی نیک سیرت روز پنجشنبه در آیین افتتاح درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل اظهار کرد: در جریان سفر مردادماه ۱۴۰۱ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اردبیل حدود ۴۹ مصوبه درباره حوزه درمان تامین اجتماعی در استان مصوب شده بود که در این مصوبات همه نیازهای منطقه مدنظر قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: برای درمانگاه عمومی و تخصصی سبلان با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا که امروز به بهره‌برداری می‌رسد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل ادامه داد: درمانگاه نمین هم با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال احداث شده است.

دکتر نیک سیرت افزود: همچنین برای ارتقای بخش اطفال این بیمارستان ۲۰۰ میلیارد ریال ، برای سیستم تاسیسات بیمارستان سبلان ۵۰۰ میلیارد ریال و بیمارستان ارس ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ظرفیت بیمارستان سبلان از ۱۶۰ به ۲۵۶ تخت افزایش می‌یابد

وی اضافه کرد: علاوه بر این قرارداد ارتقای تخت‌های بیمارستان سبلان از ۱۶۰ به ۲۵۶ تخت هم منعقد و اعتبار آن به استان ابلاغ شده است که بهره‌برداری از این تعداد تخت‌ درمانی گشایش بسیار خوبی در استان ایجاد می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل با بیان اینکه پروژه احداث ساختمان درمانگاه شماره ۲ در خیابان اتوبوسرانی شهرک سبلان در حال طی مراحل نهایی است ، افزود: این پروژه هم تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر نیک سیرت خاطرنشان کرد: همچنین ساختمان درمانگاه‌های شهرستان‌های خلخال و گرمی هر کدام با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در دست اجراست. به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل ، افزایش تحت بیمارستان ارس هم در دست اجراست که هفته دولت امسال پروژه آن آغاز خواهد شد.

۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه درمان تامین اجتماعی در اردبیل در دست اجراست

همچنین در این مراسم افشین شیرزاد مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با ارائه گزارشی از اقدامات و پروژه‌های در دست اجرای اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در استان اردبیل انجام شد به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه فقط در اداره کل بیمه ای استان اردبیل در دست اجراست.

وی ضمن قدردانی از حمایتهای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: انتظار می‌رود با بهره برداری از این پروژه ها بخشی از محرومیتهای استان اردبیل در حوزه درمان جبران شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ساختمان مرکز رفاهی اردبیل با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مهمانسرای ۱۳ واحدی با متراژ ۱۰۰ تا۱۲۰ متر در شهرک آزادی با اعتبار۴۵۰ میلیارد ریال و ساختمان اسناد رسمی و بایگانی راکد باپیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال در استان در دست اجراست.

شیرزاد افزود: همچنین ساختمان درمانگاه عمومی و تخصصی اردبیل با کمک نمایندگان استان بابت مطالبات با شهرداری تهاتر و با تامین یک هزار میلیارد ریال اعتبار این ساختمان نیمه کاره را با دستور شما ۱۰۰ میلیارد تامین اعتبار شد که الان مراحل ساخت و احداث آن در خیابان اتوبوسرانی در حال انجام دست.

وی همچنین از تامین اعتبار ۷۰۰ میلیادر ریالی شعبه مشگین شهر خبر داد و اظهار کرد این پر.ژه در مرحله طراحی و نقشه فاز ۲ است و به محض تایید مناقصه آن برگزار خواهد شد و امیدواریم هفته دولت کلنگ زنی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل همچنین گفت: زمین مورد نیاز شعبه سه هم سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال خریداری و مراحل احداث آن را پیش خواهیم برد.

احداث هتل تامین اجتماعی اردبیل به استان واگذار شود

شیرزاد در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از عملکرد پیمانکار هتل تامین اجتماعی اظهار کرد: این پروژه طی ایت مدت ۲ مرتبه ذیل ماده ۴۸ رفته است و علیرغم حمایتهایی که در استان از وی شده است پروئژه از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری اجرای این پروژه به استان اظهار کرد: تمام پروژه‌هایی که به استان واگذار شده قبل از مهلت پیمان به بهره برداری رسیده است اما در این پروژه هم پول سازمان حیف و میل می شود هم منافع سازمان آسیب می بینید هم مردم از تکمیل این هتل ناامید شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این پروژه باید امسال با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شد اما با توجه به روند اجرایی آن اگر قرار باشد۲ سال دیگر افتتاح شود، اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha