۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85541679
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عزاداری عاشقان سرور و سالار شهیدان در تانزانیا

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶
کد خبر: 85541679
عزاداری عاشقان سرور و سالار شهیدان  در تانزانیا

تهران-ایرنا- شیعیان عزادار تانزانیا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با راه اندازی دسته های عزاداری به سوگ سرور و سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین( ع) و برادر باوفایش اباالفضل العباس پرداختند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا, رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا،روز سه شنبه دسته ی عزاداری توسط جمعیت شیعیان خواجه ی اثناعشری دارالسلام ساماندهی شد و در آن بیش از هزار نفر سوگواران حسینی از کشورهای مختلف تانزانیا، هند، پاکستان، لبنان، ایران و ... شرکت کردند.

شیخ نور محمد روحانی اعزامی از انگلستان، در سخنانی هدف امام حسین( ع )را عدالت اجتماعی و قیام او را یک حرکت الهام بخش معرفی کرد که محدود به جغرافیای خاصی نبود تا آنجا که گاندی می گوید من از حسین آموختم که چگونه با دست خالی در برابر یک ظالم به ظاهر قدرتمند پیروزی به بدست آوردم.

سپس الهادی موسی شیخ الهادی موسی رئیس جمعیت امنیت و صلح بین ادیان تانزانیا (JMAT) با ذکر "حسین منی و انا من حسین ' گفت من یک اهل سنت هستم ولی وظیفه ی خود می دانم که در مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین ع شرکت کنم .

وی ادامه داد: او نوه ی پیامبر بود و جایگاه بالایی دارد و اهل بیت پیامبر( ص) از ذریعه ی او هستم.
در روز چهارشنبه دسته ی عزا به میزبانی جمعیت شیعیان بومی تانزانیا برگزار گردید. در این مراسم بیش از هزار نفر از شیعیان از 20 مرکز متعلق به شیعیان شرکت و در طول مسیر عزارداری و نوحه سرایی کردند.

در پایان مراسم حجت الاسلام جلالا در باره ی جایگاه امام حسین ع و اثراتی که قیام اباعبدالله الحسین ع در عالم اسلام گذاشتند، صحبت کردند.

در این دسته های عزاداری الوندی، سفیر و معارفی رایزن فرهنگی کشورمان نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha