۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85541830
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین نیروگاه خورشیدی چاه‌های کشاورزی خواف نصب شد

خواف- ایرنا مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی بر روی چاه‌های کشاورزی این شهرستان جنوبی خراسان رضوی نصب شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی خواف، خالد فقیری روز پنجشنبه افزود: این نیروگاه به صورت تجمیعی و با ظرفیت ۱۴۵ کیلووات با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال نصب شده است.

وی با اشاره به مصوبه وزارت نیرو در زمینه خاموشی چاه‌های کشاورزی گفت: چنانچه مالکان چاه‌های کشاورزی بتوانند ۸۰ درصد برق مصرفی خود را از صفحات خورشیدی و یا توربین بادی تامین کنند از خاموشی برق در زمان اوج مصرف معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند از تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر برای ایجاد این نیروگاهها استفاده کنند، افزود: شرکتهای مختلفی در سطح استان خراسان رضوی در اجرای این گونه طرح‌ها مشارکت دارند که می توان از ظرفیت آنها بهره گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی خواف، با اشاره به نگرانی مالکان چاه‌های کشاورزی این شهرستان از جمله منطقه "نوده" از قطعی برق، ابراز امیدواری کرد که با توسعه کمی و کیفی نیروگاه‌های خورشیدی، مشکل این قشر کاهش یابد.

خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می شود.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha