زمین برای ساخت هفت‌هزار واحد روستایی بنیاد مسکن استان مرکزی در اقدام ملی تامین شد

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: زمین برای آغاز عملیات اجرایی هفت‌هزار واحد روستایی در طرح اقدام ملی در این استان تامین شده و متقاضیان در حال تحویل زمین و اخذ پروانه ساختمانی هستند.

«علی عسگری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۰ هزار نفر متقاضی ساخت واحد مسکونی روستایی هستند که از این تعداد برای هفت‌هزار نفر، تامین زمین محقق شد.

وی بیان کرد: سهم این استان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن روستایی، هفت‌هزار و ۳۰۰ واحد است که پنج هزار و ۹۰ متقاضی برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی و سه هزار و ۲۰۸ فقره قرارداد با بانک منعقد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین همکاری در انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات در اجرای طرح اقدام ملی روستایی استان، توسط بانک‌های تجارت، مسکن، رفاه کارگران و ملت انجام شده و بانک صادرات در این حوزه، عملکرد ضعیفی دارد.

عسگری افزود: ۱۰ روستا برای تامین زمین در فاز اول در استان مرکزی تعیین شد که در روستاهای نخجیروان، شهابیه و خمارباقی با وجود مشکلات تامین زمین، واگذاری انجام شد.

بیشتر بخوانید:

۳۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی ثبت نام کردند

ساخت یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای محرومان توسط بنیاد مسکن استان مرکزی هدفگذاری شد

وی بیان کرد: آورده متقاضیان، مهمترین عامل در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که بانک‌ها نیز باید با دید مثبت و پرداخت تسهیلات به ساخت واحدهایی روستایی کمک کنند.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha