۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85586102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبود عمده‌فروشی موادخوراکی علت اصلی تورم بالا در اراک است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: نبود مراکز عمده فروشی مواد خوراکی در شهر اراک علت اصلی تورم بالای استان مرکزی و این شهر نسبت به میانگین کشور است.

نوربخش عسکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی این موضوع را بررسی و به این نتیجه رسید که در اقلام خوراکی و آشامیدنی تورم بالایی وجود دارد و با تدابیر اندیشیده شده سعی شد اختلاف تورم استان با میانگین کشوری کاهش یابد.

وی بیان کرد: بر این اساس سه عامل نظام توزیع نامناسب، نبود انبار و سردخانه و محل‌های نگهداری موادغذایی و نبود عمده فروشی در مناطق مختلف از عمده دلایل بالا بودن قیمت اقلام خوراکی و آشامیدنی در استان مرکزی احصا شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: شهر اراک نیازمند بازارچه‌های محلی توزیع میوه و تره بار است و با پیش‌بینی انبارهای مناسب نگهداری موادغذایی و اصلاح نظام توزیع در استان، شاهد کاهش اختلاف تورم استان با میانگین کشوری در سال جاری بودیم و برای نخستن‌بار در مردادماه امسال این اختلاف نرخ تورم با کشور به ۲ دهم درصد رسید.

عسکری اظهار کرد: در صورتیکه شهرداری اراک در نظام توزیع کالا و خدمات مشارکت و نسبت به ایجاد بازارچه‌های محلی توزیع میوه و تره بار در مناطق مختلف اراک اقدام کند، دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود و کاهش قیمت اقلام خوراکی و در نتیجه کاهش تورم استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری و رضایتمندی مردم حاصل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، مجموع اعتبارات شهرداری اراک برای تکمیل پروژه‌های مهم شهری در سال جاری را ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار پروژه‌های شهری اراک در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال بود پنج هزار میلیارد ریال آن جذب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهر اراک، مجتمع آفتاب در مرکز این شهر است و این طرح قدمتی بیش از ۱۲ سال دارد.

عسکری اظهار کرد: طبقات اول و دوم واحدهای تجاری این طرح تکمیل شده، طبقه سوم شامل رستوران و شهربازی است که آماده واگذاری به بخش خصوصی و متقاضیان است.

وی عنوان کرد: طبقه همکف پارکینگ، موتورخانه و تاسیسات است که باید با سرعت بیشتری انجام شود تا هرچه سریعتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از این پروژه باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha