۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85541864
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آهنگ خرید روزانه گندم در کردستان از ۲۸ هزار تن عبور کرد

سنندج-ایرنا-  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: آهنگ خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به ۲۸ هزار و ۵۴۵ تن رسیده است.

جمال صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیرماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تا ۲۷ تیرماه، ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع گندم خریداری شده تاکنون ۲۶۸ هزار و ۷۵۰ تن آن در سامانه ثبت شده است، افزود: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان های سقز با ۸۷ هزار و ۲۰۶ تن، بیجار با ۶۳ هزار و ۱۵۴ تن و قروه با ۶۰ هزار و ۶۶۹ تن است.

صالحی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دهگلان ۴۳ هزار و ۴۲۴ تن، کامیاران ۳۱ هزار و ۲۴ تن، دیواندره ۱۷ هزار و ۹۰۹ تن، سنندج چهار هزار و ۹۱۱ تن، بانه سه هزار و ۱۵۷ تن، مریوان ۲ هزار و ۷۵۱ تن و سروآباد هم ۵۹۵ تن است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان دایر شده است و پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha