مشارکت یک‌هزار و ۱۴۰ نفری مردم اراک و ساوه در پویش نذر خون

اراک - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۱۴۰ نفر در شهرهای اراک و ساوه در پویش نذر خون همزمان با دهه اول محرم مشارکت کردند.

دکتر« ریتا ظهیری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک‌هزار و ۳۷۰ نفر برای اهدای خون در دهه اول محرم به پایگاه‌های انتقال خون این ۲ شهر مراجعه کردند که از این تعداد، یک‌هزار و ۵۶ نفر در اراک و ۳۱۴ نفر از ساوه بودند.

وی بیان کرد: ۶ پلاکت فریز شده نیز از خون اهدایی عزاداران حسینی در دهه اول محرم تامین و در اختیار بیماران مورد نیاز قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی درباره اهدای خون در روزهای عاشورا و تاسوعا هم گفت: ۴۲۴ نفر در اراک و ساوه برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۳۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر ظهیری افزود: ۳۴۱ نفر در اراک و ۸۳ نفر در ساوه در روزهای تاسوعا و عاشورا مراجعه و به ترتیب در اراک و ساوه و ۲۸۸ و ۷۶ نفر شرایط اهدای خون داشتند.

بیشتر بخوانید:

هشت مرکز در استان مرکزی آماده دریافت نذر خون عزاداران حسینی است

وی بیان کرد: هشت مرکز در استان مرکزی تا پایان ماه صفر با هدف مشارکت در پویش نذرخون، آماده دریافت این نذر از عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اضافه کرد: هفت‌هزار و ۹۲۶ نفر سال گذشته در ماه‌های محرم و صفر برای اهدای خون در این استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۳۶ نفر خون خود را اهدا کردند.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha