مراکز انتقال خون استان مرکزی برای خون‌گیری از عزاداران حسینی آماده است

اراک - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های استان آماده ارایه خدمات به عزاداران حسینی و دریافت نذر خون است.

دکتر «فاطمه‌السادات مهدویانی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای اراک در مرکز انتقال خون شهید شیرودی و مرکز ثابت شهید رجایی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظور دریافت نذر خون عزاداران یک ساعت به نوبت کاری مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان اضافه شده است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در شهرستان ساوه نیز پایگاه انتقال خون از هشت تا ۱۲ در نوبت صبح و ۱۵ تا ۱۷ در نوبت عصر در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده دریافت نذر خون عزاداران حسینی است.

دکتر مهدویانی افزود: در سایر شهرستان‌های استان نیز مراکز  انتقال خون در طول ایام محرم و صفر آماده دریافت نذر خون عزاداران حسینی است.

وی گفت: نذر خون باعث شده تا در مناسبت‌های مذهبی مراکز و پایگاه‌های انتقال خون با ازدحام مواجه شوند و چون فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت طول عمر سه تا پنج روز دارند به عزاداران توصیه می‌شود نذر خون خود را به اول ماه محرم تا اربعین موکول کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: ۹۷۹ نفر در ایام عزاداری حسینی سال گذشته برای نذرخون در استان مرکزی مراجعه کردند که ۸۲۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدویانی اظهار داشت: در هفت روز اول محرم امسال از یک‌هزار و ۳۴ مراجعه‌کننده در این استان خون اهدا کردند.

استان مرکزی در رابطه با فرهنگ اهدای خون در زمره رتبه‌های برتر است و همین امر باعث شده که بتواند علاوه بر تأمین خون استان، نیاز سایر مناطق کشور را به فرآورده‌های خونی تأمین کند.
سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و درحال‌حاضر این سازمان بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تأمین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha