۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85541978
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

«میثاق» گره‌گشای ترافیک رشت

۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85541978
«میثاق» گره‌گشای ترافیک رشت

رشت - ایرنا - طرح «میثاق» با برنامه احداث پنج پروژه تقاطع غیرهمسطح در نیروی دریایی، امام حسین (ع)، باهنر، حمیدیان و آیت‌الله رودباری گام بلند و ارزشمند مجموعه شهرداری رشت برای گره گشایی از معضل ترافیک رشت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ترافیک از موضوعات پیچیده کلانشهرها و مناطق پرتردد است و رشت هم از این قاعده مستثنی نیست؛ اغلب شهروندان و مسافران در این شهر زمان‌های طلایی بسیاری را در راه‌بندان صرف کرده‌ و می‌کنند و این شهرستان سالهاست که دربند این معضل است.

بیشتر بخوانید:

رشت اسیر ترافیک؛ زمان‌های طلایی که در راه‌بندانها هدر می‌رود

احداث و ساخت پنج تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع)، نیروی دریایی، حمیدیان، باهنر و رودباری رشت از آذرماه سال گذشته از سوی شهرداری رشت با هدف رفع و کاهش مشکلات ترافیکی این شهر به اجرا درآمد و زمان اجرای هر کدام از این پروژه‌ها ۱۵ ماه تا ۲ سال در نظر گرفته شد.

روند پیشرفت پنج پروژه تقاطع غیرهمسطح شهر رشت و یک پروژه دیگر شامل بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی «ژ۵» امروز (پنجشنبه) در برنامه‌ای با دعوت روابط عمومی شهرداری رشت از خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت؛ در این برنامه رحیم شوقی شهرداری رشت، محمدحسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای این شهر حضور داشتند.

«میثاق» گره‌گشای ترافیک رشت

ترافیک معضل رشت و اجرای تقاطع‌های غرهمسطح از راهکارها

شهردار رشت در حاشیه بازدید خبرنگاران از این پروژه‌ها اظهار کرد: ترافیک یکی از بزرگترین معضلات رشت است که اجرای پنج پروژه شهرداری رشت برای رفع و کاهش این مشکل مهم بسیار موثر است.

رحیم شوقی اظهار کرد: برای رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت مدنظر قرار گرفته که اصلاح برخی از معابر، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و اجرای طرح میثاق اعم این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اجرای پنج پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرداری رشت برای رفع گره‌های ترافیکی این شهر با عنوان (طرح میثاق) اضافه کرد: علاوه بر اجرای این پروژه‌ها بازگشایی معابر در چند معبر اصلی انجام شده و یا در دست اجراست.

شوقی با تشریح هر یک از پروژه‌های طرح میثاق و روند پیشرفت فیزیکی آنها اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح نیروی دریایی (شهدای هفت تیر) با ۱۰ دهانه و حدود ۴۶۰ متر در حال احداث است و به دلیل وجود تاسیسات نفت خطوط باند رفت و برگشت جدا بوده و عرض هر باند نیز حدود ۹ متر و در مجموع ۱۸ متر است.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۵ تا ۵۰ درصد بوده و تمام تلاش به کار گرفته شده تا با کار شبانه روزی این پروژه حداقل تا چند ماه آینده زیر بارترافیکی برود.

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) نیز دارای ۱۲ دهانه در مجموع با طول ۳۱۰ متر است اظهار کرد: این پروژه نیز به دلیل وجود تاسیسات نفت خطوط باند رفت و برگشت جدا و عرض هر باند آن حدود ۹ متر است؛ این پروژه هم اکنون ۲۵ درصد پیشرفت کار دارد و اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح حمیدیان (شهید حق بین) با ۱۱ دهانه با طول حدود ۴۸۰ متر در حال ساخت و پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد است که در آینده نزدیک زیربارترافیک می‌رود؛ ضمن اینکه تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله رودباری نیز با هفت دهانه و با طول حدود ۴۲۰ متر و تقاطع غیرهمسطح باهنر نیز با ۱۱ دهانه با طول کل پل حدود ۴۸۰ متر در دست ساخت است.

شوقی اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت این است تا پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح در دست اجرای به جزء (تقاطع غیرهمسطح امام حسین‌(ع)) تا قبل از سال آینده زیربار ترافیکی برود.

وی از همراهی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان رشت در اجرای این پروژه ها قدردانی کرد.

«میثاق» گره‌گشای ترافیک رشت

اجرای پروژه «ژ۵» و رینگ ۹۰ متری

پروژه بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی «ژ۵» هلال احمر را به پیله داربن متصل می‌کند و در مراحل بعد به نوار شرقی سمت آج بیشه و نوار غربی سوی میدان جهاد و بلوار شهید افتخاری متصل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی رشت نیز در جمع خبرنگاران با تشریح پروژه «ژ۵» گفت: این پروژه چهار هزار و ۲۰۰ متر طول دارد و در سه قطعه در حال اجراست که بر اساس آخرین برآورد، اجرای آن هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

محمدحسین واثق کارگرنیا اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی از ۲ دوره گذشته پی‌گیر اجرای این پروژه بودند اما به دلیل مشکلات بین دستگاه شهرداری و آب منطقه‌ای اجرایی نشد اما اکنون مشکلات برداشته شده‌است.

وی به احداث رینگ ۹۰ متری با نامگذاری شهید آیت الله رئیسی از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: مطالعات مرحله نخست (از میدان گیل به سمت مبادی شرقی به سمت لاکان و بعد اتصال به بلوار شهید افتخاری) انجام شده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: پروژه رینگ ۹۰ متری جنوب غربی رشت و در حد فاصل میدان گیل تا بلوار لاکان با هدف کنترل و کاهش ترافیک شهری انجام می‌شود.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha