۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85542008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در شهر برازجان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته شهرهای برازجان، خورموج و اهرم به ترتیب با ۵۰، ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق این استان معرفی می‌شوند.

" زهرا راستگو" روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بیشینه دما در روز جاری مربوط به شهرهای اهرم و خورموج با ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد بعنوان گرمترین و کمینه دما نیز مربوط به بندر دیلم با ۲۸ درجه سانتیگراد است.

وی اظهار کرد: وضعیت دما در مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته بیشینه ۳۹ و کمینه ۳۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین رطوبت روز جاری مربوط به بندر دیر با ۷۲ درصد و کمترین نیز شهر جم با ۱۱ درصد ثبت شده است.

راستگو یادآور شد: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد با تداوم وزش بادهای شمالی تا اوایل امشب سواحل استان متلاطم خواهد بود.

بیشتر بخوانید

افزایش گرما زدگی در بوشهر / راهکارهای پیشگیری و درمان

ثبت دمای ۵۱.۷ درجه سانتیگراد در شبانکاره بوشهر

وی تصریح کرد: طی روزهای جمعه و شنبه جوی به نسبت آرام در سطح استان و روی دریا حاکم است و غبار محلی و شرجی هوا از پدیده‌های مورد انتظار در این روزهاست.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش رو نیز بطور مجدد با وزش بادهای شمالی، تلاطم سواحل استان و افزایش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

راستگو افزود: وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده آسمان بطور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و طی صبحگاه در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

وی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و در طول روز تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، از فردا ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

راستکو ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در ساعاتی از ظهر تا ۱۵۰ سانتی متر ، از فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۱۰، جزر اول ساعت ۱۳:۴۰، مد دوم ساعت ۱۹:۳۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۲۵ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha