جانشین فرمانده نیروی انتظامی: مجازات باید متناسب با جرم باشد

شهرکرد – ایرنا - جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: تناسب نداشتن جرم با مجازات‌ در جامعه حقوق شهروندی را تحت‌الشعاع قرار داده است و مجازات باید متناسب با جرم باشد به گونه ای که مجرم دیگر سراغ جرم نرود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در آیین معارفه فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: تناسب نداشتن هزینه جرم با مجازات موجب شده تا هم برای دستگاه قضایی و هم برای شهروندان دردسر ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در این رابطه از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود مساله تناسب نداشتن جرم با مجازات را با قید فوریت بررسی کنند و تناسب‌سازی به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: با وجود تلاش دستگاه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرایم، اما قوانین بازدارنده نیست و می‌طلبد در این خصوص اقدامی جدی صورت گیرد.

وی در خصوص چهاردهمین دوره برگزاری انتخابات رییس جمهوری گفت: بهترین مدیریت انتظامی، امنیتی و مراقبتی در چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری اعمال و این دوره از انتخابات در کمال امنیت و آرامش برگزار شد.

رضایی با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی یک مجموعه تکلیف مدار و قانونی است ادامه داد: در این رابطه بیش از ۲۰۰ هزار نیرو در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی برای تامین امنیت انتخابات در حالت آماده باش قرار داشتند.

وی اظهار داشت: چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در کنار دستگاه‌های همکار سیاسی، امنیتی و قضایی به بهترین شکل و با کمترین مشکل در امنیت کامل برگزار شد.

این مقام انتظامی کشور گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد با انجام گشت‌ها و سوژه‌های هدفمند بسیاری از مولفه‌های امنیتی در استان ارتقا پیدا کرده و همین امر موجب تامین امنیت و آرامش در استان بوده است.

رضایی با اشاره به سختی کار مجموعه کارکنان فراجا ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی در شرایط و روزها و مناطق مختلف ماموریت‌های ویژه‌ای برعهده دارند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، طرح نوروزی، رسیدگی به امدادخواهان، مقابله با هنجارشکنان، تامین امنیت مرزها، جلوگیری از ورود مواد مخدر، اشرار و تروریست‌ها به خوبی از سوی بخش‌های مختلف فراجا انجام شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به جایگاه بالای این نیرو در بین مردم گفت: این مجموعه گسترده نقش مهمی در تامین امنیت عمومی که موثرترین مولفه در امنیت داخلی و امنیت ملی است را برعهده دارد.

فرمانده جدید نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تلاش می‌شود خادمی امین و درستکار باشم و برای رسیدن به چشم‌اندازهای بزرگ و اهداف انتظامی تلاش می‌شود.

سرتیپ دوم پاسدار حسین امجدیان جلب رضایت الهی و مردم، خدمت عاشقانه و شبانه‌روزی به شهروندان، احترام به حریم خصوصی و ارزش‌های ملی، حراست از امنیت و تامین آسایش عمومی، مقابله با ناامنی‌های اجتماعی، جرایم خرد و کلان، کشف جرم و برخورد قاطع و موثر با قاچاق کالا، سلاح غیرمجاز، ارتقای توانایی‌های سازمان، جمع‌آوری معتادان متجاهر، هومشند سازی پلیس در حوزه فناوری و فرایندها را از ماموریت‌ها و اولویت‌های خود در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای استان و دیدار با خانواده شهدا در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha